Vertybių ir pasiekimų motyvacijos įtaka mokytojo profesionalumui Muhammadiyah 2 vidurinėje mokykloje (Džokjakarta, Indonezija)
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2019.133.6Pagrindiniai žodžiai:
vertybės, pasiekimų motyvacija, mokytojų profesionalumasSantrauka
Vertinant šalies švietimo kokybę, vienas iš svarbiausių aspektų yra mokytojo profesionalumas. Vadinasi, reikia plėtoti mokytojų profesionalumo ugdymo programas. Siekiant sukurti mokytojų profesionalumo ugdymo programas, reikia nustatyti jas lemiančius veiksnius. Moksliniuose tyrimuose iki šiol labiau linkstama išskirti išorinius veiksnius, tačiau tyrėjai, atlikę literatūros apžvalgą, nustatė, kad vidiniai veiksniai turi didesnį poveikį mokytojų profesionalumui gerinti. Tyrėjai nustatė, kad du kintamieji – vertybių ir pasiekimų motyvacija – yra svarbiausi veiksniai, darantys įtaką mokytojų profesionalumui. Šio tyrimo tikslas – įvertinti vertybių ir pasiekimų motyvacijos įtaką mokytojų profesionalumui. Tyrimo analizės rezultatai parodė, kad mokytojų profesionalumo skatinimui didelę reikšmę turi vertybės ir pasiekimų motyvacija tiek skyrium, tiek ir kartu. Tyrimas atskleidė, kad didinant mokytojų profesionalumą vertybės gali būti svarbios ir vienos, o pasiekimų motyvacija turi teigiamą poveikį ir reikšmę tik jei derinama kartu su vertybėmis. Remiantis šiuo tyrimu, rekomenduojama atsižvelgti į šiuos du vidinius aspektus kuriant mokytojų profesionalumo ir gerinimo programas tiek valstybinėse, tiek privačiose įstaigose.