Vertybių ir pasiekimų motyvacijos įtaka mokytojo profesionalumui Muhammadiyah 2 vidurinėje mokykloje (Džokjakarta, Indonezija)

Authors

  • Suyatno Universitas Ahmad Dahlan, Indonesia
  • Wantini Universitas Ahmad Dahlan, Indonesia
  • Baidi Institut Agama Islam Negeri Surakarta, Indonesia
  • Ganis Amurdawati Universitas Negeri Semarang, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2019.133.6

Pagrindiniai žodžiai:

vertybės, pasiekimų motyvacija, mokytojų profesionalumas

Santrauka

Vertinant šalies švietimo kokybę, vienas iš svarbiausių aspektų yra mokytojo profesionalumas. Vadinasi, reikia plėtoti mokytojų profesionalumo ugdymo programas. Siekiant sukurti mokytojų profesionalumo ugdymo programas, reikia nustatyti jas lemiančius veiksnius. Moksliniuose tyrimuose iki šiol labiau linkstama išskirti išorinius veiksnius, tačiau tyrėjai, atlikę literatūros apžvalgą, nustatė, kad vidiniai veiksniai turi didesnį poveikį mokytojų profesionalumui gerinti. Tyrėjai nustatė, kad du kintamieji – vertybių ir pasiekimų motyvacija – yra svarbiausi veiksniai, darantys įtaką mokytojų profesionalumui. Šio tyrimo tikslas – įvertinti vertybių ir pasiekimų motyvacijos įtaką mokytojų profesionalumui. Tyrimo analizės rezultatai parodė, kad mokytojų profesionalumo skatinimui didelę reikšmę turi vertybės ir pasiekimų motyvacija tiek skyrium, tiek ir kartu. Tyrimas atskleidė, kad didinant mokytojų profesionalumą vertybės gali būti svarbios ir vienos, o pasiekimų motyvacija turi teigiamą poveikį ir reikšmę tik jei derinama kartu su vertybėmis. Remiantis šiuo tyrimu, rekomenduojama atsižvelgti į šiuos du vidinius aspektus kuriant mokytojų profesionalumo ir gerinimo programas tiek valstybinėse, tiek privačiose įstaigose.

Author Biographies

Suyatno, Universitas Ahmad Dahlan, Indonesia

Department of Education Management, Universitas Ahmad Dahlan, Indonesia

Wantini, Universitas Ahmad Dahlan, Indonesia

Department of Islamic Education, Universitas Ahmad Dahlan, Indonesia

Baidi, Institut Agama Islam Negeri Surakarta, Indonesia

Department of Islamic Education Management, Institut Agama Islam Negeri Surakarta, Indonesia

Ganis Amurdawati, Universitas Negeri Semarang, Indonesia

Department of Primary Teacher Education, Universitas Negeri Semarang, Indonesia

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-07-13

Kaip cituoti

Suyatno, Wantini, Baidi, & Amurdawati, G. (2019). Vertybių ir pasiekimų motyvacijos įtaka mokytojo profesionalumui Muhammadiyah 2 vidurinėje mokykloje (Džokjakarta, Indonezija). Pedagogika / Pedagogy, 133(1), 105–127. https://doi.org/10.15823/p.2019.133.6

Numeris

Skyriai

Straipsniai