Studentų patirtis ugdant perkeliamuosius gebėjimus universitetinėse studijose

Authors

  • Giedrė Valūnaitė Oleškevičienė Mykolas Romeris University
  • Andrius Puksas Mykolas Romeris University
  • Dalia Gulbinskienė General Jonas Žemaitis Military Academy of Lithuania
  • Liudmila Mockienė Mykolas Romeris University

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2019.133.4

Pagrindiniai žodžiai:

perkeliamieji gebėjimai, universitetinės studijos, fenomenologiniai tyrimai, plėtra, interviu

Santrauka

Bolonijos procesas numato perkeliamųjų gebėjimų ugdymo idėją aukštojo mokslo srityje. Naujausi švietimo tyrimai atskleidžia, kad aukštajame moksle, įskaitant universitetines studijas, integruojamas perkeliamųjų gebėjimų ugdymas. Šis tyrimas analizuoja studentų perkeliamųjų gebėjimų ugdymo universitetinėse studijose reiškinį. Aukštojo mokslo tikslas apima ne tik absolventų galimybes įsidarbinti, nors užimtumo rezultatai yra labai svarbūs. Aukštasis mokslas yra universalus procesas, suteikiantis studentams galimybes tobulinti savo žinias, įgūdžius, požiūrį, kad jie galėtų aktyviai dalyvauti platesnėje visuomeninėje, pilietiškumo veikloje bei kurti sėkmingą profesinę karjerą. Tyrimas įrodo, kad perkeliamųjų gebėjimų ugdymas priklauso nuo vidinių asmeninių savybių ir išorinių socialinių veiksnių, tokių kaip kolegų įtaka, keitimasis idėjomis ir institucijos poveikis. Tyrimo dalyviai taip pat atskleidžia savo supratimą, kad jų perkeliamieji gebėjimai gerokai patobulėjo universitetinėse studijose, tačiau jie taip pat pabrėžia tam tikrų perkeliamųjų gebėjimų, tokių kaip gebėjimas bendrauti, užsienio kalbų gebėjimai, gebėjimas taikyti inovacijas, kūrybiškumas, analitiniai įgūdžiai ir kritinis mąstymas, mokymasis mokytis ir laiko valdymas, reikalingų profesiniam gyvenimui, poreikį.

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-07-13

Kaip cituoti

Valūnaitė Oleškevičienė, G., Puksas, A., Gulbinskienė, D., & Mockienė, L. (2019). Studentų patirtis ugdant perkeliamuosius gebėjimus universitetinėse studijose. Pedagogika / Pedagogy, 133(1), 63–77. https://doi.org/10.15823/p.2019.133.4

Numeris

Skyriai

Straipsniai