Diskusijos užduoties modelis EFL klasėje: besimokančiųjų užsienio kalbos supratimas, kalbinių įgūdžių ir kritinio mąstymo pasiekimai
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2019.133.3Pagrindiniai žodžiai:
diskusijos užduoties modelis, EFL supratimas, kalbiniai įgūdžiai, kritinis mąstymasSantrauka
Tyrimo tikslas – ištirti diskusijos užduoties modelio įgyvendinimą, užsienio kalbą (anglų) (angl. English Foreign Language, EFL) besimokančiųjų kalbinių įgūdžių pasiekimo (angl. Oral Proficiency Achievement, OPA) ir kritinio mąstymo pasiekimo (angl. critical thinking achievement CTA) atžvilgiu. Buvo pasirinktos lyginti nelygiavertės besirengiančiųjų testui ir atlikusiųjų testą kontrolinės grupės. Kalbinių įgūdžių ir kritinio mąstymo užduotys bei klausimynas buvo panaudoti besimokančiųjų užsienio kalbai (anglų) vertinti. Tyrimo rezultatai parodė, kad: 1) kalbinių įgūdžių ir kritinio mąstymo pasiekimų lygis eksperimentinėje grupėje buvo daug geresnis nei kontrolinėje grupėje; 2) diskusijos užduoties modelis parodė statistiškai reikšmingą vidurkio skirtumą lyginant užsienio kalbos (anglų) besimokančiųjų kalbinių įgūdžių ir kritinio mąstymo pasiekimų rezultatus tų, kurie buvo mokomi naudojant diskusijos užduoties modelį,ir tų, kuriems jis nebuvo taikomas; 3) kalbinių įgūdžių ir kritinio mąstymo aspektai buvo labai svarbūs bendram kalbinių įgūdžių ir kritinio mąstymo pasiekimų lygiui, kur didžiausias dėmesys skiriamas kalbinių įgūdžių ir kritinio mąstymo pasiekimų sklandumui ir kontekstui;4) besimokantieji užsienio kalbos (anglų) teigiamai vertino diskusijos užduoties modelio taikymą klasėje. Diskusijos užduoties modelio naudojimas užsienio kalbos (anglų) klasėje žymiai pagerino besimokančiųjų kalbinius įgūdžius ir kritinio mąstymo pasiekimus.