Rūpestingi vadovai efektyviose mokyklose: organizacijos klimato ir pilietiško elgesio organizacijoje vaidmuo

Authors

  • Rimantas Želvys Vilnius University
  • Amjad Zabardast University of Kurdistan
  • Somaieh Nemati University of Kurdistan
  • Kamal Adak University of Kurdistan
  • Omid Shariati University of Kurdistan

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2019.133.1

Pagrindiniai žodžiai:

mokyklų vadovų rūpestingumas, organizacijos klimatas, pilietiškas elgesys organizacijoje, mokyklų efektyvumas

Santrauka

Šioje publikacijoje pristatomo darbo tikslas buvo atlikti empirinį tyrimą ir pasiūlyti struktūrinį modelį, įgalinantį tyrinėti vadovų rūpestingumo poveikį mokyklų efektyvumui, panaudojant tokius tarpinius kintamuosius, kaip organizacijos klimatas ir pilietiškas elgesys organizacijoje. Duomenys aprašomam tyrimui buvo renkami, pateikiant klausimynus 400 mokytojų 28 valstybinėse Marivano miesto (Iranas) gimnazijose. Klausimynus užpildė 335 respondentai. Teoriniu tyrimo pagrindu buvo pasirinkta Langer rūpestingumo koncepcija, kurią atnaujino Weickir Sutcliff, o mokyklos sąlygoms pritaikė Hoy. Rūpestingumas koncepcijoje suprantamas kaip globa, dėmesingumas ir supratingumas. Gauti rezultatai parodė, kad organizacijos klimatas ir pilietiškas elgesys organizacijoje daro tiesioginį poveikį mokyklų efektyvumui ir kad egzistuoja reikšmingas ryšys tarp vadovų rūpestingumo ir organizacijos klimato bei pilietiško elgesio organizacijoje. Tiesioginis vadovų rūpestingumo poveikis mokyklų efektyvumui nebuvo reikšmingas, tačiau išryškėjo žymus netiesioginis poveikis per organizacijos klimatą ir pilietišką elgesį organizacijoje.

Author Biographies

Rimantas Želvys, Vilnius University

Vilnius University, Faculty of Philosophy, Institute of Educational Sciences

Amjad Zabardast, University of Kurdistan

University of Kurdistan, Department of Education

Somaieh Nemati, University of Kurdistan

University of Kurdistan, Department of Education

Kamal Adak, University of Kurdistan

University of Kurdistan, Department of Education

Omid Shariati, University of Kurdistan

University of Kurdistan, Department of Education

Atsisiuntimai

Publikuota

2019-07-13

Kaip cituoti

Želvys, R., Zabardast, A., Nemati, S., Adak, K., & Shariati, O. (2019). Rūpestingi vadovai efektyviose mokyklose: organizacijos klimato ir pilietiško elgesio organizacijoje vaidmuo. Pedagogika / Pedagogy, 133(1), 5–27. https://doi.org/10.15823/p.2019.133.1

Numeris

Skyriai

Straipsniai