Rūpestingi vadovai efektyviose mokyklose: organizacijos klimato ir pilietiško elgesio organizacijoje vaidmuo
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2019.133.1Pagrindiniai žodžiai:
mokyklų vadovų rūpestingumas, organizacijos klimatas, pilietiškas elgesys organizacijoje, mokyklų efektyvumasSantrauka
Šioje publikacijoje pristatomo darbo tikslas buvo atlikti empirinį tyrimą ir pasiūlyti struktūrinį modelį, įgalinantį tyrinėti vadovų rūpestingumo poveikį mokyklų efektyvumui, panaudojant tokius tarpinius kintamuosius, kaip organizacijos klimatas ir pilietiškas elgesys organizacijoje. Duomenys aprašomam tyrimui buvo renkami, pateikiant klausimynus 400 mokytojų 28 valstybinėse Marivano miesto (Iranas) gimnazijose. Klausimynus užpildė 335 respondentai. Teoriniu tyrimo pagrindu buvo pasirinkta Langer rūpestingumo koncepcija, kurią atnaujino Weickir Sutcliff, o mokyklos sąlygoms pritaikė Hoy. Rūpestingumas koncepcijoje suprantamas kaip globa, dėmesingumas ir supratingumas. Gauti rezultatai parodė, kad organizacijos klimatas ir pilietiškas elgesys organizacijoje daro tiesioginį poveikį mokyklų efektyvumui ir kad egzistuoja reikšmingas ryšys tarp vadovų rūpestingumo ir organizacijos klimato bei pilietiško elgesio organizacijoje. Tiesioginis vadovų rūpestingumo poveikis mokyklų efektyvumui nebuvo reikšmingas, tačiau išryškėjo žymus netiesioginis poveikis per organizacijos klimatą ir pilietišką elgesį organizacijoje.