Į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius orientuoto technologinių pedagoginių turinio žinių klausimyno validumas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.148.10Pagrindiniai žodžiai:
aukštesnio lygio mąstymo įgūdžiai (angl. HOTS), kalbų mokytojai, apklausos rengimas, technologinės pedagoginės turinio žinios (angl. TPACK), validumasSantrauka
Technologinės pedagoginės turinio žinios (angl. TPACK) tampa vienu iš svarbiausių konstruktų, apibūdinančių mokytojų kompetencijas, susijusias su technologijomis grindžiamu mokymu. Šioms žinioms vertinti dažniausiai naudojamas apklausos klausimų rinkinys. Apklausos elementai paprastai formuluojami remiantis šiais septyniais konstruktais: technologinės žinios, pedagoginės žinios, turinio žinios, technologinio turinio žinios, pedagoginio turinio žinios, technologinės pedagoginės žinios ir technologinio pedagoginio turinio žinios. Atsižvelgiant į tai, kad mokytojai vienu metu integruoja technologijas ir ugdo mokinių kritinio mąstymo įgūdžius, šiuo tyrimu siekiama patvirtinti technologinių pedagoginių turinio žinių (angl. TPACK) priemonių rinkinį, kuris orientuotas į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius (angl. HOTS). Tyrime dalyvavo 145 mokytojai iš įvairių Indonezijos sričių.
Šis tyrimas taip pat skirtas įvertinti į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius orientuotus technologinių pedagoginių turinio žinių tyrimo elementus. Siekiant šio tikslo remiamasi klausimynu, kuris sudarytas iš 26 teiginių ir matuoja savivokos kompetencijas technologijų perpildytame mokyme. Tyrime taikytas struktūrinių lygčių modeliavimo (angl. SEM) analizės metodas naudojant AMOS programinę įrangą. Validumui tirti atlikta patvirtinamoji faktorinė analizė (angl. CFA). Rezultatai rodo, kad į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius orientuoti technologinių pedagoginių turinio žinių tyrimo instrumentai yra pagrįsti ir patikimi, penki validumo rodikliai priskirti kategorijai „tinka“, o vidutinis patikimumo koeficientas yra 0,85. Taigi, šis į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius orientuotas technologinių pedagoginių turinio žinių klausimynas (angl. TPACK-HOTS) gali būti naudojamas kaip parametras vertinant kalbų mokytojų kompetencijas.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Siti Mina Tamah, Anita Lie, Imelda Gozali, Lusia Permata Sari Hartanti

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.