Į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius orientuoto technologinių pedagoginių turinio žinių klausimyno validumas

Authors

  • Siti Mina Tamah Widya Mandala Surabaya Catholic University, Indonesia http://orcid.org/0000-0002-6078-7381
  • Anita Lie Widya Mandala Surabaya Catholic University, Indonesia https://orcid.org/0000-0003-4818-2811
  • Imelda Gozali Widya Mandala Surabaya Catholic University, Indonesia
  • Lusia Permata Sari Hartanti Widya Mandala Surabaya Catholic University, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.148.10

Pagrindiniai žodžiai:

aukštesnio lygio mąstymo įgūdžiai (angl. HOTS), kalbų mokytojai, apklausos rengimas, technologinės pedagoginės turinio žinios (angl. TPACK), validumas

Santrauka

Technologinės pedagoginės turinio žinios (angl. TPACK) tampa vienu iš svarbiausių konstruktų, apibūdinančių mokytojų kompetencijas, susijusias su technologijomis grindžiamu mokymu. Šioms žinioms vertinti dažniausiai naudojamas apklausos klausimų rinkinys. Apklausos elementai paprastai formuluojami remiantis šiais septyniais konstruktais: technologinės žinios, pedagoginės žinios, turinio žinios, technologinio turinio žinios, pedagoginio turinio žinios, technologinės pedagoginės žinios ir technologinio pedagoginio turinio žinios. Atsižvelgiant į tai, kad mokytojai vienu metu integruoja technologijas ir ugdo mokinių kritinio mąstymo įgūdžius, šiuo tyrimu siekiama patvirtinti technologinių pedagoginių turinio žinių (angl. TPACK) priemonių rinkinį, kuris orientuotas į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius (angl. HOTS). Tyrime dalyvavo 145 mokytojai iš įvairių Indonezijos sričių.

Šis tyrimas taip pat skirtas įvertinti į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius orientuotus technologinių pedagoginių turinio žinių tyrimo elementus. Siekiant šio tikslo remiamasi klausimynu, kuris sudarytas iš 26 teiginių ir matuoja savivokos kompetencijas technologijų perpildytame mokyme. Tyrime taikytas struktūrinių lygčių modeliavimo (angl. SEM) analizės metodas naudojant AMOS programinę įrangą. Validumui tirti atlikta patvirtinamoji faktorinė analizė (angl. CFA). Rezultatai rodo, kad į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius orientuoti technologinių pedagoginių turinio žinių tyrimo instrumentai yra pagrįsti ir patikimi, penki validumo rodikliai priskirti kategorijai „tinka“, o vidutinis patikimumo koeficientas yra 0,85. Taigi, šis į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius orientuotas technologinių pedagoginių turinio žinių klausimynas (angl. TPACK-HOTS) gali būti naudojamas kaip parametras vertinant kalbų mokytojų kompetencijas.

Author Biographies

Siti Mina Tamah, Widya Mandala Surabaya Catholic University, Indonesia

Siti Mina Tamah is a full-timer at the English Department of Widya Mandala Surabaya Catholic University, Surabaya, Indonesia. She has great interest in language teaching methods. Her current research topics are related to Co-operative Learning and Assessment.

Anita Lie, Widya Mandala Surabaya Catholic University, Indonesia

Anita Lie is a professor at Widya Mandala Surabaya Catholic University and a consultant on school improvement in remote regions. Her research interests include teacher development and heritage language learning. In 2011, she was a research fellow at UC Berkeley. Her research on heritage language learning among Indonesian-Americans was funded by AIFIS. She got a 2018 Dedicated Scholar Award from kompas.id. She has published books and articles in scholarly journals as well as newspapers.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Tamah, S. M., Lie, A., Gozali, I., & Sari Hartanti, L. P. (2023). Į aukštesnio lygio mąstymo įgūdžius orientuoto technologinių pedagoginių turinio žinių klausimyno validumas. Pedagogika / Pedagogy, 148(4), 184–206. https://doi.org/10.15823/p.2022.148.10

Numeris

Skyriai

Straipsniai