Kaip pradinių klasių mokytojai kuria prasmingą mokymosi aplinką, siekdami motyvuoti mokinius?
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2023.149.3Pagrindiniai žodžiai:
pradinių klasių mokytojai, pradinių klasių mokiniai, prasmingas mokymasis, mokymosi motyvacijaSantrauka
Viena pagrindinių mokytojo užduočių yra sukurti mokinius įtraukiančią ir jų mokymosi motyvaciją stiprinančią aplinką. Vienas iš būdų tam pasiekti yra mokymosi įprasminimas mokiniams. Tyrimu buvo siekta išsiaiškinti, kaip mokytojas kuria prasmingą mokymosi aplinką pradinių klasių mokiniams, siekdamas skatinti jų mokymosi motyvaciją. 8 pradinių klasių mokytojai dalyvavo focus grupės interviu. Indukcinės tyrimo duomenų analizės metu išskirtos penkios teminės kategorijos, atspindinčios mokytojų kuriamos mokinių mokymąsi įprasminančios ir motyvaciją skatinančios aplinkos bruožus: mokinių „palydėjimas“ į sėkmės ir džiaugsmo patyrimą; mokinių individualumo pripažinimas ir puoselėjimas mokant; mokytojo asmeninio pavyzdžio demonstravimas; socialinės sąveikos klasėje, grįstos mokinių bendradarbiavimu, kūrimas; veikimas kartu įvairiose aplinkose. Tyrimas atskleidė, kad mokytojų kuriama aplinka yra orientuota į mokinį, todėl mokytojai, pirmiausia, siekia suprasti mokinio poreikius, išsiaiškinti nenoro mokymosi priežastis ir tada palydi mokinius į sėkmės ir džiaugsmo patyrimą, nes laiko tai svarbiausiu mokymosi aplinkos komponentu siekiant mokinių motyvacijos augimo ir įsitraukimo į mokymosi veiklas. Pradinių klasių mokinių ugdymo procese pirmenybė turėtų būti teikiama asmeninėms reikšmėms, susijusiomis su mokymusi, – giluminėmis ir/ ar emocinėmis būsenoms, kad mokiniai įsitrauktų ir norėtų mokytis tolesniuose mokyklos koncentruose ir visą gyvenimą.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2023 Stasė Ustilaitė, Sniegina Poteliūnienė, Agnė Juškevičienė, Stanislav Sabaliauskas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.