Diskurso anotuotas tekstynas užsienio kalbų mokyme/si: išankstinių žinių reikšmė
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.147.9Pagrindiniai žodžiai:
diskurso anotuotas tekstynas, kalbų mokymas / mokymasis, išankstinės žiniosSantrauka
Tekstynų kūrimas davė impulsą tyrimų sričiai, susijusiai su jų vartojimu kalbų mokyme ir mokymesi. Tekstynų taikymas mokant ir mokantis kalbų apima tam tikrų jų kūrimo ir anotavimo įrankių įsisavinimą bei besimokančiųjų kalbinių ir metalingvistinių gebėjimų išplėtimą. Mokymo ir mokymosi procesui būdingas išankstinių žinių schemų panaudojimas mokymo procese. Tyrimu siekiama ištirti pradinių žinių reikšmę mokant ir mokantis užsienio kalbos aukštesniu lygiu, kuriant ir naudojant diskurso anotuotus tekstynus. Pusiau struktūruotais interviu paremtas kokybinis indukcinis tyrimas atskleidžia dvi esmines dimensijas: organizacinę ir asmeninę, kurios struktūriškai reprezentuoja tyrimo dalyvių patirtį. Tyrimo dalyviai stebi išankstinių žinių naudą ir iššūkius, su kuriais jie susiduria dėl išankstinių žinių stokos, ir siūlo tekstyno anotaciją įvesti antraisiais ar trečiaisiais studijų metais. Tyrimo dalyvių įžvalgos rezonuoja su teoriniais pagrindais, susijusiais su pradinėmis žiniomis mokant ir mokantis, ir leidžia teikti pasiūlymus dėl būsimų tyrimų, kurie nebuvo atliekami dabartiniame tyrime.Atsisiuntimai
Publikuota
2023-09-18
Kaip cituoti
Valūnaitė Oleškevičienė, G., Lobato Miranda, G., Mockienė, L., & Gulbinskienė, D. (2023). Diskurso anotuotas tekstynas užsienio kalbų mokyme/si: išankstinių žinių reikšmė. Pedagogika / Pedagogy, 147(3), 183–197. https://doi.org/10.15823/p.2022.147.9
Numeris
Skyriai
Straipsniai
License
Copyright (c) 2022 Giedrė Valūnaitė Oleškevičienė, Guilhermina Lobato Miranda, Liudmila Mockienė, Dalia Gulbinskienė
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.