Diskurso anotuotas tekstynas užsienio kalbų mokyme/si: išankstinių žinių reikšmė

Authors

  • Giedrė Valūnaitė Oleškevičienė Mykolo Romerio universitetas
  • Guilhermina Lobato Miranda Lisbon University, Portugal
  • Liudmila Mockienė Mykolo Romerio universitetas
  • Dalia Gulbinskienė Vilnius Gediminas Technical University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.147.9

Pagrindiniai žodžiai:

diskurso anotuotas tekstynas, kalbų mokymas / mokymasis, išankstinės žinios

Santrauka

Tekstynų kūrimas davė impulsą tyrimų sričiai, susijusiai su jų vartojimu kalbų mokyme ir mokymesi. Tekstynų taikymas mokant ir mokantis kalbų apima tam tikrų jų kūrimo ir anotavimo įrankių įsisavinimą bei besimokančiųjų kalbinių ir metalingvistinių gebėjimų išplėtimą. Mokymo ir mokymosi procesui būdingas išankstinių žinių schemų panaudojimas mokymo procese. Tyrimu siekiama ištirti pradinių žinių reikšmę mokant ir mokantis užsienio kalbos aukštesniu lygiu, kuriant ir naudojant diskurso anotuotus tekstynus. Pusiau struktūruotais interviu paremtas kokybinis indukcinis tyrimas atskleidžia dvi esmines dimensijas: organizacinę ir asmeninę, kurios struktūriškai reprezentuoja tyrimo dalyvių patirtį. Tyrimo dalyviai stebi išankstinių žinių naudą ir iššūkius, su kuriais jie susiduria dėl išankstinių žinių stokos, ir siūlo tekstyno anotaciją įvesti antraisiais ar trečiaisiais studijų metais. Tyrimo dalyvių įžvalgos rezonuoja su teoriniais pagrindais, susijusiais su pradinėmis žiniomis mokant ir mokantis, ir leidžia teikti pasiūlymus dėl būsimų tyrimų, kurie nebuvo atliekami dabartiniame tyrime.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Valūnaitė Oleškevičienė, G., Lobato Miranda, G., Mockienė, L., & Gulbinskienė, D. (2023). Diskurso anotuotas tekstynas užsienio kalbų mokyme/si: išankstinių žinių reikšmė. Pedagogika / Pedagogy, 147(3), 183–197. https://doi.org/10.15823/p.2022.147.9

Numeris

Skyriai

Straipsniai