Grafiniai vaizdiniai internetinėje mokymosi aplinkoje: įtaka studentų kognityviniam krūviui ir žinioms
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.148.11Pagrindiniai žodžiai:
grafiniai vaizdiniai, internetinė mokymosi aplinka, kognityvinis krūvis, žinių įgijimas, studentų pasiekimaiSantrauka
Šiame straipsnyje nagrinėjama, kokią įtaką grafinių vaizdinių naudojimas mokymosi metu daro Kesono miesto universiteto (angl. QCU) pirmojo kurso buhalterinės apskaitos bakalauro studijų programos studentų kognityviniam krūviui ir žinių lygiui internetinėje mokymosi aplinkoje per pirmąjį 2021–2022 mokslo metų semestrą. Tyrimo imties dydžiui gauti taikytas patogiosios atrankos metodas. Tyrime dalyvavo trisdešimt penki (35) pirmojo kurso buhalterinės apskaitos studentai: 12 vaikinų ir 23 merginos. Jie I semestre studijavo dalyką „Mokslas, technologijos ir visuomenė“ (angl. STS). Šiame tyrime aprašomas studentų kognityvinis krūvis ir žinių įgijimas bei jų skirtumai prieš ir po intervencijos, kai studentai gavo mokymosi instrukcijas, kuriose naudojami skirtingų tipų grafiniai vaizdiniai, skirti mokomajam dalykui „Mokslas, technologijos ir visuomenė“ (angl. STS). Siekdami nustatyti studentų kognityvinio krūvio lygį ir žinių lygį, tyrėjai kaip instrumentus naudojo įsivertinimo skalę ir 90-ties klausimų testą su keliais atsakymų variantais. Rezultatai rodo, kad grafiniai vaizdiniai teigiamai veikia studentų kognityvinį krūvį, nes padeda studentams susisteminti sąvokas, mintis ir gautą informaciją į vieną
konkrečią idėją. Grafiniai vaizdiniai taip pat vertinami kaip naudinga priemonė, kuri gali padėti studentams pašalinti iš jų darbinės atminties nereikšmingą informaciją, kad būtų galima įtraukti naują informaciją ar sąvokas, naudingas analizuojant esamą situaciją, problemą ar klausimą. Remiantis reikšmingais tyrimo rezultatais ir išvadomis, dėstytojams rekomenduojama naudoti įvairių tipų grafinius vaizdinius, kad būtų padidintas studentų pažintinio krūvio lygis ir pagerintas žinių įgijimas.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Randel D. Estacio, Rosario F. Quicho, Florante P. Ibarra, Irene G. Bustos, Leila M. Collantes, Edwin D. Ibañez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.