Grafiniai vaizdiniai internetinėje mokymosi aplinkoje: įtaka studentų kognityviniam krūviui ir žinioms

Authors

  • Randel D. Estacio Quezon City University, Philipines
  • Rosario F. Quicho Central Luzon State University, Philipines
  • Florante P. Ibarra Central Luzon State University, Philipines
  • Irene G. Bustos Central Luzon State University, Philipines
  • Leila M. Collantes Central Luzon State University, Philipines
  • Edwin D. Ibañez Central Luzon State University, Philipines

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.148.11

Pagrindiniai žodžiai:

grafiniai vaizdiniai, internetinė mokymosi aplinka, kognityvinis krūvis, žinių įgijimas, studentų pasiekimai

Santrauka

Šiame straipsnyje nagrinėjama, kokią įtaką grafinių vaizdinių naudojimas mokymosi metu daro Kesono miesto universiteto (angl. QCU) pirmojo kurso buhalterinės apskaitos bakalauro studijų programos studentų kognityviniam krūviui ir žinių lygiui internetinėje mokymosi aplinkoje per pirmąjį 2021–2022 mokslo metų semestrą. Tyrimo imties dydžiui gauti taikytas patogiosios atrankos metodas. Tyrime dalyvavo trisdešimt penki (35) pirmojo kurso buhalterinės apskaitos studentai: 12 vaikinų ir 23 merginos. Jie I semestre studijavo dalyką „Mokslas, technologijos ir visuomenė“ (angl. STS). Šiame tyrime aprašomas studentų kognityvinis krūvis ir žinių įgijimas bei jų skirtumai prieš ir po intervencijos, kai studentai gavo mokymosi instrukcijas, kuriose naudojami skirtingų tipų grafiniai vaizdiniai, skirti mokomajam dalykui „Mokslas, technologijos ir visuomenė“ (angl. STS). Siekdami nustatyti studentų kognityvinio krūvio lygį ir žinių lygį, tyrėjai kaip instrumentus naudojo įsivertinimo skalę ir 90-ties klausimų testą su keliais atsakymų variantais. Rezultatai rodo, kad grafiniai vaizdiniai teigiamai veikia studentų kognityvinį krūvį, nes padeda studentams susisteminti sąvokas, mintis ir gautą informaciją į vieną

konkrečią idėją. Grafiniai vaizdiniai taip pat vertinami kaip naudinga priemonė, kuri gali padėti studentams pašalinti iš jų darbinės atminties nereikšmingą informaciją, kad būtų galima įtraukti naują informaciją ar sąvokas, naudingas analizuojant esamą situaciją, problemą ar klausimą. Remiantis reikšmingais tyrimo rezultatais ir išvadomis, dėstytojams rekomenduojama naudoti įvairių tipų grafinius vaizdinius, kad būtų padidintas studentų pažintinio krūvio lygis ir pagerintas žinių įgijimas.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Estacio, R. D., Quicho, R. F., Ibarra, F. P., Bustos, I. G., Collantes, L. M., & Ibañez, E. D. (2023). Grafiniai vaizdiniai internetinėje mokymosi aplinkoje: įtaka studentų kognityviniam krūviui ir žinioms. Pedagogika / Pedagogy, 148(4), 207–228. https://doi.org/10.15823/p.2022.148.11

Numeris

Skyriai

Straipsniai