Šeimos ir mokyklos veiksmingos partnerystės, skirtos asmenybei ugdyti Latvijos mokykloje, įgyvendinimo link: daugiafaktorinis modelis
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.147.4Pagrindiniai žodžiai:
asmenybės ugdymas, šeimos ir mokyklos partnerystė, įtaką darantys veiksniai, prielaidos, daugiafaktorinis modelisSantrauka
Šiame straipsnyje pristatomas kokybinis interpretacinis tyrimas, kurio tikslas – nustatyti
veiksmingus šeimos ir mokyklos partnerystės veiksnius ir prielaidas įgyvendinant asmenybės
ugdymą Latvijos mokykloje. Tėvų dalyvavimas ir įsitraukimas į mokyklinį ugdymą yra daugialypė
terpė, reikalaujanti ypatingų nuostatų (pasitikėjimo, pagarbos) bendros atsakomybės kontekste.
Teorinėje tyrimo pagrindimo dalyje apžvelgti veiksniai, darantys įtaką tėvų įsitraukimui
bei šeimos ir mokyklos bendradarbiavimui, taip pat būtinos prielaidos, skatinančios tėvų įsitraukimą ir dalyvavimą bei palengvinančios prasmingą ir veiksmingą šeimos ir mokyklos bendradarbiavimą. Empiriniai duomenys atskleidžia tėvų, mokytojų ir mokyklų vadovų požiūrį. Duomenims rinkti naudojami du atviro tipo klausimynai, kuriuos 2019–2020 m. užpildė 1116 dalyvių iš Latvijos. Rezultatai rodo, kad mokykla ir šeima siejamos su skirtingais kontekstais ir kad individualizuotų metodų taikymas greičiausiai bus veiksmingiausias. Tyrimas suteikia naujų įžvalgų apie pagrindinius įtaką darančius veiksnius ir prielaidas veiksmingai šeimos ir mokyklos partnerystei ugdant asmenybę, t. y. mokymo galimybių mokyklos personalui ir tėvams suteikimas, bendros vertybių sistemos kūrimas ir atsakomybės pasidalijimas. Remiantis pagrindinėmis tyrimo išvadomis, kaip konkreti ateities praktikos ir tyrimų kryptis siūlomas daugiafaktorinis mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo modelis.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Svetlana Surikova, Manuel Joaquín Fernández González

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.