Šeimos ir mokyklos veiksmingos partnerystės, skirtos asmenybei ugdyti Latvijos mokykloje, įgyvendinimo link: daugiafaktorinis modelis

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.147.4

Pagrindiniai žodžiai:

asmenybės ugdymas, šeimos ir mokyklos partnerystė, įtaką darantys veiksniai, prielaidos, daugiafaktorinis modelis

Santrauka

Šiame straipsnyje pristatomas kokybinis interpretacinis tyrimas, kurio tikslas – nustatyti
veiksmingus šeimos ir mokyklos partnerystės veiksnius ir prielaidas įgyvendinant asmenybės
ugdymą Latvijos mokykloje. Tėvų dalyvavimas ir įsitraukimas į mokyklinį ugdymą yra daugialypė
terpė, reikalaujanti ypatingų nuostatų (pasitikėjimo, pagarbos) bendros atsakomybės kontekste.
Teorinėje tyrimo pagrindimo dalyje apžvelgti veiksniai, darantys įtaką tėvų įsitraukimui
bei šeimos ir mokyklos bendradarbiavimui, taip pat būtinos prielaidos, skatinančios tėvų įsitraukimą ir dalyvavimą bei palengvinančios prasmingą ir veiksmingą šeimos ir mokyklos bendradarbiavimą. Empiriniai duomenys atskleidžia tėvų, mokytojų ir mokyklų vadovų požiūrį. Duomenims rinkti naudojami du atviro tipo klausimynai, kuriuos 2019–2020 m. užpildė 1116 dalyvių iš Latvijos. Rezultatai rodo, kad mokykla ir šeima siejamos su skirtingais kontekstais ir kad individualizuotų metodų taikymas greičiausiai bus veiksmingiausias. Tyrimas suteikia naujų įžvalgų apie pagrindinius įtaką darančius veiksnius ir prielaidas veiksmingai šeimos ir mokyklos partnerystei ugdant asmenybę, t. y. mokymo galimybių mokyklos personalui ir tėvams suteikimas, bendros vertybių sistemos kūrimas ir atsakomybės pasidalijimas. Remiantis pagrindinėmis tyrimo išvadomis, kaip konkreti ateities praktikos ir tyrimų kryptis siūlomas daugiafaktorinis mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo modelis.

Author Biographies

Svetlana Surikova, University of Latvia

Svetlana Surikova is a doctor of pedagogy, leading researcher at the Scientific Institute of Pedagogy of the Faculty of Education, Psychology and Art of the University of Latvia. Currently her scientific interests are related to the research of professionalization of adult educators, teacher professional development, character and virtue education, etc. She is an expert in social sciences (education sciences) of the Latvian Council of Science.

Manuel Joaquín Fernández González, University of Latvia

Manuel Joaquín Fernández González is a doctor of pedagogy, leading researcher at the Scientific Institute of Pedagogy of the Faculty of Education, Psychology and Art of the University of Latvia. In 2020, he has graduated the MA Character Education program at the Jubilee Centre for Character and Virtues of the Department of Education and Social Justice of the University of Birmingham. He is currently investigating character education at school in Latvia. He is an expert in social sciences (education sciences) of the Latvian Council of Science.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Surikova, S., & Fernández González, M. J. . (2023). Šeimos ir mokyklos veiksmingos partnerystės, skirtos asmenybei ugdyti Latvijos mokykloje, įgyvendinimo link: daugiafaktorinis modelis. Pedagogika / Pedagogy, 147(3), 81–106. https://doi.org/10.15823/p.2022.147.4

Numeris

Skyriai

Straipsniai