Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis

Authors

  • Maria Cristina Costa Instituto Politécnico de Tomar, Portugal
  • António Domingos NOVA School of Science & Technology, New University of Lisbon, Portugal http://orcid.org/0000-0002-5362-5691

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2023.149.4

Pagrindiniai žodžiai:

kvalifikacijos kėlimas, mokytojų žinios, STEM, praktiniai užsiėmimai, pradinė mokykla

Santrauka

Gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos (toliau – STEM, angl. STEM – Science, Technology, Engineering, and Mathematics) integracijos į ugdymo procesą skatinimo tikslui pasiekti būtina organizuoti mokytojų profesinį tobulėjimą. Literatūroje pateikiama keletas tyrimų, kurie apima dalyko turinio žinias (angl. SMCK– Subject Matter Content Knowledge) ir pedagoginio turinio žinias (angl. PCK – Pedagogical Content Knowledge), susijusias su tokiais dalykais kaip matematika, gamtos mokslai ar technologijos, tačiau jokių žinių apie pačią STEM integraciją nepavyksta aptikti.

Šis tyrimas papildo mokslinius tyrimus, nes pateikiama naujų įžvalgų apie žinias, kurių reikia mokytojams įgyvendinant STEM praktines užduotis. Šiuo atžvilgiu trejus mokslo metus buvo vykdomas empirinis tyrimas pagal mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programą, kurios tikslas – suteikti mokytojams žinių, reikalingų STEM pobūdžio užduotims įgyvendinti pamokose. Tyrimui atlikti buvo naudojama dokumentų analizė ir kokybinė tyrimų metodologijos prieiga, turinti interpretacinį pobūdį. Dalyviai – šeši dirbantys mokykloje mokytojai, kurie trejus mokslo metus dalyvavo profesinio tobulinimo programose.

Šis atliktas tyrimas rodo, kad mokytojai turi įgyti specialių teorinių ir techninių žinių STEM praktinėms užduotims rengti. Vis dėlto, norėdami jas veiksmingai įgyvendinti pamokoje, mokytojai taip pat turi išnaudoti ir asmeninę kompetenciją, kad transformuotų specializuotas teorines ir technines žinias ir padarytų jas prieinamas mokiniams. Šiame tyrime nustatytos naujos žinių kategorijos apima specializuotas žinias, kurios yra būtinos mokytojams, kad jie galėtų sėkmingai pritaikyti STEM integruotas užduotis klasėje.

Author Biography

António Domingos, NOVA School of Science & Technology, New University of Lisbon, Portugal

AD yra edukologijos mokslų daktaro laipsnis matematikos ugdymo srityje. UIED – Švietimo ir plėtros tyrimų skyriaus, kuriame jis yra tyrėjas, atsakingas už kelis Mokslo ir technologijų fondo finansuojamus mokslinių tyrimų projektus, koordinatorius. Edukologijos doktorantūros programos ir Edukacijos magistro laipsnio koordinatorius, tiek FCT-NOVA Lisboa.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Costa, M. C., & Domingos, A. (2023). Mokytojų profesinės žinios kuriant STEM integruotas užduotis. Pedagogy / Pedagogika, 149(1), 82–104. https://doi.org/10.15823/p.2023.149.4

Numeris

Skyriai

Straipsniai