Mokymosi sunkumų patiriančių 5-8 klasių mokinių atsitraukimo fenomenas mokantis nuotoliniu būdu ir jo įveika taikant savireguliatyvų mokymąsi skatinantį įtraukųjį ugdymą: COVID-19 kontekstas

Authors

  • Ona Monkevičienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Alvyra Galkienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Lina Kaminskienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Lina Miltenienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Rita Melienė Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.146.1

Pagrindiniai žodžiai:

COVID-19, atsitraukimo fenomenas mokantis, mokymosi sunkumų įveika, pagrindinis ugdymas, įtraukusis ugdymas

Santrauka

Straipsnyje pristatomas naujas reiškinys – mokymosi sunkumų turinčių 5-8 klasių mokinių atsitraukimo fenomenas mokantis nuotoliniu būdu kritinėmis COVID-19 pandemijos sąlygomis. Fenomenas atskleistas vykdant kokybinį tyrimą - sutelktų grupių diskusiją su 23 mokyklų 5-8 klasių mokytojais, švietimo pagalbos specialistais ir vadovais (n-175) bei naudojant mokytojų pateiktų nuasmenintų mokinių refleksijų medžiagą. Gretinat mokytojų ir mokinių perspektyvą atskleidžiamos atsitraukimo fenomeno gilėjimo fazės: dalinis arba epizodiškas nusišalinimas nuo pamokos; nutilimas; nematomumas; pasimetimas; socialinių ryšių praradimas; demotyvacija, apatija; išsekimas, bejėgiškumas ir visiškas atsitraukimas. Sutelktų grupių diskusijų metu identifikuota perspektyvi nuotolinio ugdymo kryptis – įtraukusis ugdymas, grindžiamas universalaus dizaino mokymuisi principais, kuri preventyviai mažina prielaidas atsitraukimo fenomeno atsiradimui. Straipsnyje pateikiamos mokytojų įtraukaus ugdymo proceso organizavimo praktikos, įgalinančios mokinį, skatinančios jo savireguliatyvaus mokymosi gebėjimų ugdymąsi, bendradarbiaujantį mokymąsi.  

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Monkevičienė, O., Galkienė, A., Kaminskienė, L., Miltenienė, L., & Melienė, R. (2023). Mokymosi sunkumų patiriančių 5-8 klasių mokinių atsitraukimo fenomenas mokantis nuotoliniu būdu ir jo įveika taikant savireguliatyvų mokymąsi skatinantį įtraukųjį ugdymą: COVID-19 kontekstas. Pedagogika / Pedagogy, 146(2), 5–38. https://doi.org/10.15823/p.2022.146.1

Numeris

Skyriai

Straipsniai