Mokymosi sunkumų patiriančių 5-8 klasių mokinių atsitraukimo fenomenas mokantis nuotoliniu būdu ir jo įveika taikant savireguliatyvų mokymąsi skatinantį įtraukųjį ugdymą: COVID-19 kontekstas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.146.1Pagrindiniai žodžiai:
COVID-19, atsitraukimo fenomenas mokantis, mokymosi sunkumų įveika, pagrindinis ugdymas, įtraukusis ugdymasSantrauka
Straipsnyje pristatomas naujas reiškinys – mokymosi sunkumų turinčių 5-8 klasių mokinių atsitraukimo fenomenas mokantis nuotoliniu būdu kritinėmis COVID-19 pandemijos sąlygomis. Fenomenas atskleistas vykdant kokybinį tyrimą - sutelktų grupių diskusiją su 23 mokyklų 5-8 klasių mokytojais, švietimo pagalbos specialistais ir vadovais (n-175) bei naudojant mokytojų pateiktų nuasmenintų mokinių refleksijų medžiagą. Gretinat mokytojų ir mokinių perspektyvą atskleidžiamos atsitraukimo fenomeno gilėjimo fazės: dalinis arba epizodiškas nusišalinimas nuo pamokos; nutilimas; nematomumas; pasimetimas; socialinių ryšių praradimas; demotyvacija, apatija; išsekimas, bejėgiškumas ir visiškas atsitraukimas. Sutelktų grupių diskusijų metu identifikuota perspektyvi nuotolinio ugdymo kryptis – įtraukusis ugdymas, grindžiamas universalaus dizaino mokymuisi principais, kuri preventyviai mažina prielaidas atsitraukimo fenomeno atsiradimui. Straipsnyje pateikiamos mokytojų įtraukaus ugdymo proceso organizavimo praktikos, įgalinančios mokinį, skatinančios jo savireguliatyvaus mokymosi gebėjimų ugdymąsi, bendradarbiaujantį mokymąsi.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Ona Monkevičienė, Alvyra Galkienė, Lina Kaminskienė, Lina Miltenienė, Rita Melienė

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.