Kilnus elgesys: Lietuvos 5−6 klasių mokinių žinios, gebėjimai, nuostatos
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.145.9Pagrindiniai žodžiai:
gebėjimai, kilnus elgesys, mokiniai, nuostatos, žiniosSantrauka
Šiuo tyrimu buvo siekiama ištirti Lietuvos 5−6 klasių mokinių olimpinės vertybės Kilnus elgesys žinias, gebėjimus, nuostatas ir palyginti gautus rezultatus lyties ir dalyvavimo sportinėje veikloje aspektais. Tyrime dalyvavo 3378 (45,9 proc. mergaitės) Lietuvos 5−6 klasių mokiniai. Tyrimo tikslui pasiekti buvo sukurtas ir išbandytas originalus klausimynas. Po bandomojo tyrimo buvo atlikta klausimyno korekcija. 2020 m. vasario−birželio mėn. buvo atlikta internetinė apklausa (http://www.manoapklausa.lt/surveys). Analizuojant demografinius duomenis bei 5−6 kasių mokinių olimpinės vertybės Kilnus elgesys žinias, gebėjimus ir nuostatas buvo skaičiuojami procentiniai dažniai. Dviejų nepriklausomų imčių palyginimui buvo taikomas Mann–Whitney U kriterijus.
Tyrimo rezultatai pagrindžia, kad Lietuvos 5−6 klasių mokiniai žino, kas yra olimpinė vertybė Kilnus elgesys, bet Kilnaus elgesio nuostatos ir gebėjimai nėra pakankamai geri. Ypatingą dėmesį reikia skirti sportuojančių 5−6 klasių mokinių Kilnaus elgesio gebėjimų bei nuostatų plėtotei. Jaunieji sportininkai dažnai susiduria su situacijomis, kai turi apsispręsti dėl kilnaus elgesio, tačiau, kaip parodė šio tyrimo rezultatai, nemaža dalis jau tokio amžiaus mokinių elgiasi nesąžiningai ir planuoja tai daryti ateityje. Sportinio ugdymo procese mokiniai turi būti nukreipti į olimpinės vertybės Kilnus elgesys interiorizaciją, kad ši vertybė, reguliuojanti elgesį įvairiose kasdienėse ir sudėtingose situacijose, taptų neatskiriama jų būties dalimi.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Asta Šarkauskienė, Aušra Lisinskienė

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.