Ikimokyklinio ugdymo mokyklų klimato skalės (IUMKS) validumo ir patikimumo tyrimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2022.145.2Pagrindiniai žodžiai:
preschool climate, preschool atmosphere, organizational atmosphere, school climate scaleSantrauka
Mokyklos klimatas, kuris parodo mokyklos bendruomenės priimtas vertybes ir normas, turi įtaką visoms vaikų raidos sritims. Vis tik matavimo priemonių, skirtų ikimokyklinio ugdymo įstaigų, kurios yra visų ugdymo pakopų pagrindas, mokyklos klimatui vertinti, yra labai nedaug, todėl šiuo tyrimu siekiama sukurti matavimo priemonę, skirtą ikimokyklinio ugdymo įstaigų klimato charakteristikoms vertinti. Tyrime dalyvavo 910 mokytojų ir administracijos darbuotojų. Taikant kiekybinį tyrimą atlikta aiškinamoji ir patvirtinamoji faktorinė analizė. Gautos aukštos vidinio suderinamumo reikšmės pagal matavimo įrankį, kurį sudaro 53 elementai ir 6 subskalės: (1) suaugusiųjų nuostatos ir santykiai, (2) administracinė atmosfera, (3) mokytojų nuostatos, (4) fizinė aplinka, (5) bendraamžių santykiai ir vaiko vieta bei (6) esminiai mokymo programos dalykai. Apskaičiuotos Kronbacho alfa subdimensijų reikšmės kiekvienai subskalei buvo šios: (1) 0,95; (2) 0,94; (3) 0,90; (4) 0,92; (5) 0,90; (6) 0,91, o bendra skalės reikšmė yra 0,96. Galiausiai buvo patikrintas IUMKS lygiagretusis ir prognostinis validumas. Siekiant nustatyti, ar ikimokyklinio ugdymo skalės (IUMKS) pakanka mokyklos klimatui nustatyti, buvo ištirtas suderinamumas su kitomis sukurtomis skalėmis. Nustatyta, kad egzistuoja teigiamas ir reikšmingas ryšys tarp IUMKS administracinės atmosferos ir mokyklos klimato skalės vadovavimo ir sąveikos dimensijos. Be to, buvo nustatyta, kad IUMKS subskalė Bendraamžių santykiai ir vaiko vieta ir Mokyklos klimato skalės Mokinio elgesio poskalė buvo teigiamai ir reikšmingai susijusios. Esamas ryšys tarp IUMKS ir kitų skalių subdimensijų patvirtina hipotezę. Taigi, matyti, kad IUMKS atitinka lygiagretųjį ir prognostinį validumą.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Seval Ördek İnceoğlu, Durmuş Aslan

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.