COVID-19 pandemijos iššūkių valdymas Lietuvos ir Slovėnijos bendrojo ugdymo sistemoje: mokyklų vadovų požiūris
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.143.1Pagrindiniai žodžiai:
remote education, COVID-19 pandemic, school heads, equity, distributed leadershipSantrauka
Šiame straipsnyje pateikiami palyginamojo Slovėnijos ir Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų vadovų tyrimo rezultatai. Tyrimas vykdytas pirmojo karantino (2020 m. balandžio ir gegužės mėn.) laikotarpiu, kai kontaktiniam darbui abiejose šalyse buvo uždarytos visos ugdymo įstaigos. 2020 m. kovo mėn. viduryje paskelbus COVID-19 epidemiją, mokyklos turėjo greitai sutelkti savo išteklius ir pasinaudoti savo gebėjimu imtis veiksmų, kad per trumpą laiką įvykdytų esminius ugdymo organizavimo pakeitimus, sudarydami sąlygas visiems mokiniams mokytis nuotoliniu būdu. Tyrimo metu buvo nustatyta, kaip mokyklų vadovai organizavo nuotolinį mokymą, su kokiais iššūkiais jie susidūrė, kokius gerosios praktikos pavyzdžius sukūrė ir kaip tie pavyzdžiai galėtų būti naudojami panašioms situacijoms spręsti ateityje. Apklausa buvo vykdoma lietuvių ir slovėnų kalbomis, naudojant internetinį dvylikos klausimų klausimyną. Tyrimas atskleidė išryškėjusią mokyklų autonomiją centralizuotos pagalbos, teikiamos Lietuvos ir Slovėnijos mokykloms, atžvilgiu. Baigiamoji diskusija atskleidžia abiejų šalių panašumus ir skirtumus bei mokyklų vadovų, valdžios ir mokytojų vaidmenis.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2021 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.