COVID-19 pandemijos iššūkių valdymas Lietuvos ir Slovėnijos bendrojo ugdymo sistemoje: mokyklų vadovų požiūris

Authors

  • Jasna Mažgon University of Ljubljana, Slovenia
  • Jana Kalin University of Ljubljana, Slovenia
  • Lina Kaminskienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Genutė Gedvilienė Vytauto Didžiojo universitetas
  • Vidmantas Tūtlys Vytauto Didžiojo universitetas
  • Klara Skubic Ermenc University of Ljubljana, Slovenia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2021.143.1

Pagrindiniai žodžiai:

remote education, COVID-19 pandemic, school heads, equity, distributed leadership

Santrauka

Šiame straipsnyje pateikiami palyginamojo Slovėnijos ir Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklų vadovų tyrimo rezultatai. Tyrimas vykdytas pirmojo karantino (2020 m. balandžio ir gegužės mėn.) laikotarpiu, kai kontaktiniam darbui abiejose šalyse buvo uždarytos visos ugdymo įstaigos. 2020 m. kovo mėn. viduryje paskelbus COVID-19 epidemiją, mokyklos turėjo greitai sutelkti savo išteklius ir pasinaudoti savo gebėjimu imtis veiksmų, kad per trumpą laiką įvykdytų esminius ugdymo organizavimo pakeitimus, sudarydami sąlygas visiems mokiniams mokytis nuotoliniu būdu. Tyrimo metu buvo nustatyta, kaip mokyklų vadovai organizavo nuotolinį mokymą, su kokiais iššūkiais jie susidūrė, kokius gerosios praktikos pavyzdžius sukūrė ir kaip tie pavyzdžiai galėtų būti naudojami panašioms situacijoms spręsti ateityje. Apklausa buvo vykdoma lietuvių ir slovėnų kalbomis, naudojant internetinį dvylikos klausimų klausimyną. Tyrimas atskleidė išryškėjusią mokyklų autonomiją centralizuotos pagalbos, teikiamos Lietuvos ir Slovėnijos mokykloms, atžvilgiu. Baigiamoji  diskusija atskleidžia abiejų šalių panašumus ir skirtumus bei mokyklų vadovų, valdžios ir mokytojų vaidmenis.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Mažgon, J., Kalin, J., Kaminskienė, L., Gedvilienė, G., Tūtlys, V., & Skubic Ermenc, K. (2023). COVID-19 pandemijos iššūkių valdymas Lietuvos ir Slovėnijos bendrojo ugdymo sistemoje: mokyklų vadovų požiūris. Pedagogika / Pedagogy, 143(3), 5–22. https://doi.org/10.15823/p.2021.143.1

Numeris

Skyriai

Straipsniai