Portugalijos universiteto neįgaliųjų studentų atsparumo veiksniai

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.146.6

Pagrindiniai žodžiai:

įtraukusis ugdymas, studentai su negalia, aukštasis mokslas, atsparumo veiksniai, Portugalija

Santrauka

Šiame dokumente nagrinėjami atsparumo veiksniai, nustatyti Portugalijos viešojo universiteto neįgaliųjų studentams. Šiame tyrime naudojamas mišrus metodas, naudojant kokybinius ir kiekybinius metodus. Tam mes panaudojome retrospektyvų, kelių atvejų tyrimo planą, o individualūs interviu buvo atlikti su neįgaliais studentais. Darome išvadą, kad atsparumas, savigarba, parama šeimai, subjektyvi ir psichologinė savijauta yra apsauginiai veiksniai, prisidedantys prie gero prisitaikymo ir geresnio įtraukimo į aukštąjį mokslą. Prieinamumo sąlygos miestelyje ir toliau kelia kliūtis, trukdančias judumui ir studentų akademinei patirčiai. Be jų atsparumo, verta paminėti šių studentų atkaklumą ir atsidavimą, ir toliau kiekvieną dieną stengiasi įgyvendinti savo svajones, susidurdami su kasdienybe, kuri ne visada yra lengva.

Author Biographies

Maria Helena Venâncio Martins, University of Algarve, Portugal

Filialas: Algarvės universitetas, Faro žmogaus ir socialinių mokslų fakultetas, Psichologijos ir edukologijos mokslų skyrius; Švietimo ir psichologijos tyrimų centras - Evora universitetas (CIEP -UE), el. Paštas: mhmartin@ualg.pt


Biografinė pastaba: Maria Helena Martins yra Algarvės universiteto Žmogiškųjų ir socialinių mokslų fakulteto docentė ir Algarvės universiteto specialiųjų ugdymosi poreikių studentų paramos biuro koordinatorė. Ji paskelbė įtraukiojo ugdymo, ankstyvosios intervencijos, atsparumo, gerontologijos ir pozityviosios psichologijos srityse.

Anabel Moriña, University of Seville, Spain

Filialas: Universidad de Sevilla, Sevilla, Didactica y Organizacion Educativa departamentas, Ispanija, el. Paštas: anabelm@us.es


Biografinė pastaba: Anabel Moriña yra įtraukiojo švietimo docentė. Ji publikavo tarptautiniuose žurnaluose ir reguliariai lankosi atitinkamose konferencijose. Jos moksliniai interesai apima negalią, įskaitant švietimą, švietimo sistemą ir kokybinę metodiką.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Martins, M. H. V., & Moriña, A. . (2023). Portugalijos universiteto neįgaliųjų studentų atsparumo veiksniai. Pedagogika / Pedagogy, 146(2), 110–128. https://doi.org/10.15823/p.2022.146.6

Numeris

Skyriai

Straipsniai