COVID-19 ir suaugusiųjų švietimas – Latvijos regionų pasikeitimo kelias

Authors

  • Inga Jekabsone Magnetic Professional, Ltd., Latvia

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2021.144.5

Pagrindiniai žodžiai:

COVID-19, suaugusiųjų švietimas, skaitmeninimas, regionai, Latvija, pasikeitimas

Santrauka

Šio tyrimo tikslas – išanalizuoti COVID-19 pasekmes Latvijos suaugusiųjų švietimo sektoriui regioninio pertvarkymo kontekste. Taikyti šie tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, Latvijos mokymo įstaigų suaugusiųjų apklausa (N = 60).

Pagrindinės tyrimo išvados rodo, kad pandemijos laikotarpis suaugusiųjų mokytojams ir besimokantiems suaugusiesiems visoje Latvijoje sukėlė įvairių iššūkių, ypač susijusių su skaitmeniniais įgūdžiais, technologinėmis problemomis ir dalyko turinio transformavimu į nuotolinį mokymąsi.

Apklausos rezultatai leidžia daryti išvadą, kad COVID-19 situacija prisideda prie regionų pasikeitimo ugdant žmogiškojo kapitalo žinias, įgūdžius ir kompetencijas, nes dėl nuotolinio mokymosi proceso suaugusieji gali pretenduoti į įdomias ugdymo programas, nepaisydami gyvenamosios vietos.

Praktinė tyrimo reikšmė yra ta, kad pateikiamos rekomendacijos suaugusiųjų švietimo institucijoms ir atitinkamoms valdžios institucijoms nuotoliniam arba hibridiniam suaugusiųjų mokymosi procesui parengti. Straipsnis yra originalus, nes jame analizuojamos COVID-19 pasekmės suaugusiųjų švietimo sektoriui Latvijoje. Straipsnio vertė yra ta, kad apžvelgiama nemažai suaugusiųjų švietimo įstaigų Latvijoje, įskaitant ir tas, kurios yra regionuose.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Jekabsone, I. (2023). COVID-19 ir suaugusiųjų švietimas – Latvijos regionų pasikeitimo kelias. Pedagogika, 144(4), 88–99. https://doi.org/10.15823/p.2021.144.5

Numeris

Skyriai

Straipsniai