Mokytojų nuostatos į įtraukųjį ugdymą ir jų veiksmingumas Kosove

Authors

  • Tringa Azizi University of Prishtina “Hasan Prishtina”, Kosovo

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.145.5

Pagrindiniai žodžiai:

nuostatos, įtraukus is ugdymas Kosove, mokytojai, veiksmingumas

Santrauka

Tyrimo tikslas – išsiaiškinti mokytojų nuostatas į vaikų, turinčių SUP (specialiųjų ugdymosi poreikių), integraciją į ugdymo procesą. Reikalingiems duomenims surinkti buvo naudojamos dvi priemonės: mokytojų nuostatų į įtraukųįį ugdymą skalė (angl. Teachers’ Attitudes towards Inclusive Education Scale, TAIS) ir mokytojo veiksmingumo jausmo skalė (angl. Teacher’s Sense of Efficacy Scale, TSES). Tyrimui mokytojai buvo atrinkti trijose didžiausiose šalies savivaldybėse , kurios kartu buvo ir vienintelės savivaldybės, kuriose veikė specialiosios mokyklos vaikams , turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių . Visi tyrimo dalyviai (N = 293), iš kurių (N = 2 0 0, arba 68,25 proc.) buvo moterys ir (N = 93, arba 31,74 proc .) vyrai. Pateikti rezultatai rodo, kad Kosovo mokytojų balų vidurkis artėja prie medianos (M = 29,36, DS = 6,30), o jų nuostatos į inkliuziją yra teigiamos. Be to, rezultatai rodo mokytojų grupių nuostatų į inkliuziją skirtumus [F (2, 290) = 3,831, p = 0,02]. Teigiamas nuostatas pirmiausia parodė mokytojai, kurie turi patirties su SUP vaikais, po to specialiųjų mokyklų mokytojai ir mokytojai, turintys SUP bendrojo lavini mo klases. Darytina išvada, kad reikia atlikti daugiau tyrimų, ku rie leistų išlaikyti neutralią įsitraukimo poziciją ir leist ų mokytojams atlikti tam tikrą vaidmenį, stiprinant SUP vaikų integraciją į ugdymo procesą.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Azizi, T. (2023). Mokytojų nuostatos į įtraukųjį ugdymą ir jų veiksmingumas Kosove. Pedagogika / Pedagogy, 145(1), 81–93. https://doi.org/10.15823/p.2022.145.5

Numeris

Skyriai

Straipsniai