Mokytojų profesinio tobulėjimo programa asmenybės ugdymui: įgyvendinamumo tyrimas Latvijoje
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.144.3Pagrindiniai žodžiai:
asmenybės ugdymas, įgyvendinamumo tyrimas, programos pritaikymas, programos įgyvendinamumas ir vientisumas, mokytojų profesinis tobulėjimasSantrauka
Šis straipsnis prisideda prie mokymo programų tyrimų. Jame analizuojama nauja mokytojų profesinio tobulėjimo programa, skirta asmenybės ugdymui mokykloje. Tyrimo tikslas – nustatyti šios programos įgyvendinamumą Latvijos kontekste vadovaujantis tyrimo klausimu „Koks yra bendras programos įgyvendinamumas atsižvelgiant į dalyvių ir vykdytojų nuomonę?“. Taikant mišrų metodą, 2019 m. pavasarį dvidešimt keturi mokytojai ir keturi mokytojų rengėjai, dalyvaujantys įgyvendinamumo tyrime, įvertino programą, atsižvelgdami į bendruosius jos aspektus (pvz., jos sutelktumą, medžiagą ir metodiką) ir pagrindinius komponentus (pvz., mokymosi rezultatus, struktūrą, veiklą ir trukmę). Tam buvo naudojamas klausimynas. Savarankiško mokymosi bendradarbiaujant metodas buvo naudojamas siekiant ištirti tiek vykdytojų, tiek dalyvių suvokimą apie programos įgyvendinamumą ir pagrindines jos stipriąsias bei silpnąsias puses. Rezultatai atskleidžia, kad dauguma respondentų buvo patenkinti programos įgyvendinamumu, ypač programos medžiaga, veikla, numatytais mokymosi rezultatais, metodika, trukme ir nuoseklumu.
Taip pat buvo nustatyta, kad mokymosi dalyviai buvo kritiškesni nei vykdytojai visų programos dalių (išskyrus programos medžiagą) atžvilgiu. Remiantis dviem fokusuotų grupių diskusijomis apie įgyvendinamumo tyrimo rezultatus, buvo pateikti pasiūlymai tolesniam programos įgyvendinimui dėl papildymo, įvadinio programos kurso, struktūros, jos pristatymo grafiko ir internetinės aplinkos galimybių panaudojimo.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
Licencija
Autoriaus teisės (c) 2022 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.