Individualūs ir retrospektyviniai veiksniai, susiję su Baltijos šalių gyventojų (50–64 m.) dalyvavimu mokymosi visą gyvenimą veikloje
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.144.4Pagrindiniai žodžiai:
mokymasis visą gyvenimą, asmenybės bruožai, Europos sveikatos senėjimo ir išėjimo į pensiją tyrimas (SHARE), vyresni suaugusieji, retrospektyvūs veiksniaiSantrauka
Mokymasis visą gyvenimą yra palankus ekonominiu, socialiniu ir individo lygmeniu. Teoriniai šios srities modeliai atkreipia dėmesį į edukacinių programų prieinamumą bei individualių veiksnių svarbą. Šio tyrimo tikslas – išanalizuoti 50–64 metų amžiaus Baltijos šalių gyventojų dabartinių individualių ir retrospektyvinių veiksnių sąsajas su dalyvavimu edukaciniuose ir mokymo kursuose.
Tyrime buvo analizuoti 3448 darbingo amžiaus Baltijos šalių gyventojų (40,9 proc. vyrų) duomenys, paimti iš SHARE 7 bangos duomenų bazės (DOI: 10.6103/SHARE.w7.711). Buvo analizuoti duomenys apie dalyvavimą mokymosi veiklose per paskutinius dvylika mėnesių, taip pat individualios respondentų charakteristikos (asmenybės bruožai, socialiniai ir demografiniai kintamieji, sveikatos būklė) ir retrospektyviniai veiksniai (vaikystės mokymosi sėkmė, įgytas išsilavinimas, vaikystės šeimos aplinka).
Rezultatai rodo reikšmingus Baltijos šalių skirtumus: didžiausias procentas respondentų mokymosi veiklose dalyvavo Estijoje, mažiausias – Latvijoje. Analizė atskleidė, kad tie, kurie dalyvavo mokymosi veiklose, turėjo aukštesnius atvirumo, ekstraversijos ir žemesnius neurotiškumo bruožų įverčius. Suaugusieji, kurie buvo aktyvūs darbo rinkoje ir turėjo aukštesnį išsilavinimą, dažniau dalyvavo mokymosi veiklose. Taip pat buvo nustatyta, kad tie, kurių namuose vaikystėje buvo mažiau knygų ir kurie turėjo prastesnius kalbinius įgūdžius vaikystėje, buvo ir mažiau įsitraukę į mokymosi visą gyvenimą veiklas.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.