English PERMA modelio psichometrinės savybės ir matavimo invariacija Etiopijos aukštojo mokslo aplinkoje

Authors

  • Girum Tareke Zewude University of Szeged
  • Mária Hercz Etovos Lorand University, Hungary

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.146.11

Pagrindiniai žodžiai:

dviejų faktorių modelis, patvirtinamoji faktorinė analizė, tiriamoji faktorinė analizė, aukštesnės eilės faktorius, matavimo invariantiškumas, PERMA modelis

Santrauka

Šiuo tyrimu siekta išbandyti amharų kalba parengtą daugiadimensio PERMA modelio versiją pagal Seligmano (2011) teoriją: tiriami penki universiteto dėstytojų teigiamos savijautos elementai: P (teigiama emocija, angl. positive emotion), E (įsitraukimas, angl. engagement), R (pozityvūs santykiai, angl. positive relationships), M (gyvenimo prasmė, angl. meaning in life) ir A (pasiekimai, angl. accomplishment). Tyrime analizuojama modelio faktorinė struktūra, patikimumas, konvergentinis, divergentinis ir diskriminantinis validumas, patvirtinamoji faktorinė analizė, matavimo pastovumas ir kelio analizė, naudojant 1117 universiteto dėstytojų duomenis. Atlikdami patvirtinamąją faktorinę analizę, išbandėme keturis konkuruojančius modelius (dviejų faktorių, aukštesnės eilės faktorių, vienos eilės faktorių ir koreliuotų faktorių modelius), tačiau koreliuotų penkių faktorių struktūra buvo geriausiai pritaikytas modelis ir naudotas dėl invariantiškumo. Rezultatai patvirtina, kad amharų kalba sudaryto PERMA modelio versija pasižymėjo priimtinu patikimumu, geru konvergentiniu validumu su įvairiais teigiamais psichologiniais konstruktais (psichologine gerove ir pasitenkinimu gyvenimu) ir diskriminaciniu validumu su neigiamais kintamaisiais (nerimu, depresija ir vienišumu). Be pateiktų modelių palyginimo išvadų, koreliacinis faktorinis modelis buvo geriausiai pritaikytas invariantiškumo požiūriu ir atskleidė nuoseklumą, atsižvelgiant į lytį, amžių, universiteto tipą ir dėstymo patirtį. Be to, kelio analizė parodė, kad lytis neigiamai veikė, o amžius ir dėstymo patirtis teigiamai veikė universitetų dėstytojų PERMA gerovę.

Author Biography

Mária Hercz, Etovos Lorand University, Hungary

Mária Hercz

Department of Education, Faculty of Primary and Pre-School Education,

Eötvös Loránd University, Budapest, Hungary

E-mail: hercz.maria@tok.elte.hu

Downloads

Published

2023-09-18

Numeris

Skyriai

Straipsniai