Mokymo vertinimo skalė pandemijos procese: plėtra, pagrįstumas ir patikimumas

Authors

  • Özgür Tutal Ministry of National Education, Turkey
  • Bünyami Kayalı Bayburt University, Turkey
  • Mehmet Yavuz Bingöl University, Turkey
  • Mehmet Hasançebi Ministry of National Education, Turkey
  • Funda Yeşildağ-Hasançebi Giresun University, Turkey

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2021.141.2

Pagrindiniai žodžiai:

korona virusas (COVID-19), pandemija, nuotolinis mokymas, grįžimas į mokyklą, mišrus mokymas, skalės plėtra

Santrauka

Tyrimo tikslas – parengti skalę, pagal kurią būtų galima atskleisti mokinių ir studentų nuostatas į nuotolinį mokymą (TV transliacija, tiesioginė pamoka) ir mišrų mokymą (nuotolinis ir kontaktinis mokymas) vidurinių ir aukštųjų mokyklų mokiniams ir studentams grįžtant į mokyklas ir universitetus. Tyrimo dalyviai buvo atrinkti patogiuoju imties būdu. Apklausos duomenys buvo gauti iš 442 mokinių ir studentų, besimokančių Turkijos vidurinėse ir aukštosiose mokyklose. 2020–2021 m. ekspertų apžvalga buvo atlikta turinio pagrįstumui užtikrinti. Siekiant nustatyti skalės struktūros pagrįstumą, buvo atlikta tiriamoji (angl. Exploratory Factor Analysis EFA) ir patvirtinančioji (angl. Confirmatory Factor Analysis CFA) faktorinė analizė. Be to, norint įsitikinti duomenų rinkimo įrankio patikimumu, buvo atlikta elementų analizė (elemento ir visumos koreliacija, skirtumas tarp apatinės ir viršutinės grupės vidurkių) ir įvertinti vidiniai suderinamumo koeficientai (Cronbacho α, McDonaldo ω). Remiantis skalės pagrįstumo ir patikimumo analizės rezultatais, galima teigti, kad mokymo vertinimo skalė pandemijos procese (angl. Scale of Evaluating Instruction in Pandemic Process SEIPP) yra pagrįsta ir patikima. Remiantis rezultatu, mokymo vertinimo skalė pandemijos procese susideda iš 39 elementų ir aštuonių vadinamųjų subdimensijų: 1) džiaugsmas; 2) atsargumas; 3) prieinamumas; 4) lūkestis; 5) įvertinimas; 6) palaikymas; 7) švietimo informacinis tinklas televizija ( angl. EBA) ir parama; 8) laikas.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Tutal, Özgür, Kayalı, B., Yavuz, M., Hasançebi, M., & Yeşildağ-Hasançebi, F. (2023). Mokymo vertinimo skalė pandemijos procese: plėtra, pagrįstumas ir patikimumas. Pedagogika / Pedagogy, 141(1), 26–52. https://doi.org/10.15823/p.2021.141.2

Numeris

Skyriai

Straipsniai