Vaikų dienos centro specialistų veiklos pokyčiai, siekiant paauglių mergaičių atsakingumo interneto socialiniuose tinkluose
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.143.8Pagrindiniai žodžiai:
Vaikų dienos centras, Vaikų dienos centro specialistai (socialiniai darbuotojai ir socialiniai pedagogai), veiklos pokyčiai, paauglės mergaitės, atsakingumas interneto socialiniuose tinkluoseSantrauka
Lietuvoje socialines rizikas patiriančių šeimų vaikai, stokojantys palaikymo ir ugdymo, gali gauti pagalbą Vaikų dienos centruose (VDC). Socialiniai darbuotojai ir socialiniai pedagogai teikia vaikams socialines paslaugas, organizuoja ugdymą. Viena veiklos sričių yra paauglių veikimo interneto socialiniuose tinkluose problemų identifikavimas, elgesio stebėjimas, jo koregavimas, pagalba, formuojantis atsakingo elgesio virtualioje erdvėje modelį.
Tyrimo tikslas – suprasti VDC specialistų veiklos pokyčius siekiant mergaičių atsakingo veikimo interneto socialiniuose tinkluose. Tyrimu siekiama atskleisti specialistų veiklos pokyčių priežastis; išskirti kontekstinius, įsiterpiančius veiklos pokyčių veiksnius; išryškinti veiksmų strategijas mergaičių atsakingumo IST srityje; identifikuoti veiklos pasekmes. Atliktas kokybinis tyrimas remiasi grindžiamosios teorijos metodologijos A. Strauss, J. Corbin (1990) versija. Tyrime dalyvavo 14 specialistų iš įvairių Lietuvos miestų ir rajonų VDC, turėję darbo su paaugliais IST tema patirties.
Tyrimo rezultatai: VDC specialistus keisti veiklą skatina nerimas dėl mergaičių noro pernelyg laisvai, bet neatsakingai veikti IST, centro taisyklių nepaisymas ir kt. Išryškėjo tokie kontekstiniai veiksniai kaip virtualios erdvės prieinamumas paauglėms, skirtingos jų patirtys IST. Paauglių maištavimas, VDC veiklų prioritetų skirtybės, riboti ištekliai išryškėjo kaip įsiterpiančios sąlygos. Specialistai imasi tokių edukacinių veiksmų strategijų: palaiko mergaičių tėvus ir įtraukia juos į VDC gyvenimą, reflektuoja savo veiklą, skatina patirtinį mokymąsi, kūrybiškai atskleidžia paauglėms atsakingų veiksmų IST pasirinkimus/alternatyvas.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2021 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.