Mokinių pasiekimų gerinimas taikant vadybinį ir transformacinį lyderystės stilius: mokinių ir mokyklos vadovų suvokimo analizė

Authors

  • Nazmi Xhomara Luarasi University, Albania
  • Mirela Karabina Albanian University
  • Nazyktere Hasani AAB College, Kosovo

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2021.144.7

Pagrindiniai žodžiai:

vadybinis lyderystės stilius, transformacinis lyderystės stilius, mokinių pasiekimai

Santrauka

Vadybinis ir transformacinis lyderystės stiliai yra svarbūs kintamieji, turintys įtaką mokinių pasiekimams. Tyrimu buvo siekiama ištirti vadybinio ir transformacinio lyderystės stilių ryšį su mokinių pasiekimais, taip pat šių lyderystės stilių įtaką mokinių pasiekimams remiantis mokinių ir mokyklos vadovų suvokimu. Empiriniam tyrimui buvo taikytas kiekybinis metodas. Duomenys buvo surinkti taikant struktūruotą anketą. Tikslinė tyrimo grupė – Albanijos savivaldybių vidurinių mokyklų mokiniai ir mokyklų vadovai. Tiriamųjų imtis atrinkta taikant mokinių (N = 1289) ir mokyklos vadovų (N = 87) klasterinę atranką. Tyrimas parodė žemą teigiamą koreliaciją tarp vadybinės lyderystės ir mokinių pasiekimų remiantis mokinių suvokimu (r = 0,210), taip pat mokyklos vadovų suvokimu (r = 0,243).

Tyrimas atskleidė, kad mokinių pasiekimų dispersija paaiškinama vadybine lyderyste: 9,9 proc. mokinių, 44,4 proc. vadovų. Be to, nustatyta, kad bendra mokinių pasiekimų lygių dispersija paaiškinama transformaciniu vadovavimo stiliumi: 1 proc. mokinių, 19,8 proc. mokyklų vadovų. Švietimo įstaigose ir mokyklose turėtų dominuoti tiek vadybinis, tiek transformacinis lyderystės stiliai, kurie yra svarbūs kintamieji mokinių pasiekimams gerinti.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Xhomara, N., Karabina, M. ., & Hasani, N. (2023). Mokinių pasiekimų gerinimas taikant vadybinį ir transformacinį lyderystės stilius: mokinių ir mokyklos vadovų suvokimo analizė. Pedagogika / Pedagogy, 144(4), 119–136. https://doi.org/10.15823/p.2021.144.7

Numeris

Skyriai

Straipsniai