Mokinių pasiekimų gerinimas taikant vadybinį ir transformacinį lyderystės stilius: mokinių ir mokyklos vadovų suvokimo analizė
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.144.7Pagrindiniai žodžiai:
vadybinis lyderystės stilius, transformacinis lyderystės stilius, mokinių pasiekimaiSantrauka
Vadybinis ir transformacinis lyderystės stiliai yra svarbūs kintamieji, turintys įtaką mokinių pasiekimams. Tyrimu buvo siekiama ištirti vadybinio ir transformacinio lyderystės stilių ryšį su mokinių pasiekimais, taip pat šių lyderystės stilių įtaką mokinių pasiekimams remiantis mokinių ir mokyklos vadovų suvokimu. Empiriniam tyrimui buvo taikytas kiekybinis metodas. Duomenys buvo surinkti taikant struktūruotą anketą. Tikslinė tyrimo grupė – Albanijos savivaldybių vidurinių mokyklų mokiniai ir mokyklų vadovai. Tiriamųjų imtis atrinkta taikant mokinių (N = 1289) ir mokyklos vadovų (N = 87) klasterinę atranką. Tyrimas parodė žemą teigiamą koreliaciją tarp vadybinės lyderystės ir mokinių pasiekimų remiantis mokinių suvokimu (r = 0,210), taip pat mokyklos vadovų suvokimu (r = 0,243).
Tyrimas atskleidė, kad mokinių pasiekimų dispersija paaiškinama vadybine lyderyste: 9,9 proc. mokinių, 44,4 proc. vadovų. Be to, nustatyta, kad bendra mokinių pasiekimų lygių dispersija paaiškinama transformaciniu vadovavimo stiliumi: 1 proc. mokinių, 19,8 proc. mokyklų vadovų. Švietimo įstaigose ir mokyklose turėtų dominuoti tiek vadybinis, tiek transformacinis lyderystės stiliai, kurie yra svarbūs kintamieji mokinių pasiekimams gerinti.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2022 Nazmi Xhomara, Mirela Karabina, Nazyktere Hasani

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.