Vaiko vertės tyrimas skirtingose šeimos struktūrose Šiaurės Kipr

Authors

  • Başak Eser Final International University, Northern Cyprus
  • Eda Yazgin Eastern Mediterranean University, Northern Cyprus

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2021.144.8

Pagrindiniai žodžiai:

kultūra, šeima, vaiko vertė, bendravimas šeimoje

Santrauka

Šiame straipsnyje taikant mišrų tyrimo metodą analizuojamas „Šeimos pokyčių modelis“ Šiaurės Kipro šeimose. Tyrimo tikslas – ištirti vaikui priskiriamą vertę šeimoje, atsižvelgiant į kintančią kultūrą ir šeimos sandarą, t. y. įvertinti tiesioginį šeimos kultūrinės transformacijos ir šeimos struktūrų poveikį vaikams ir tiksliai nustatyti atitinkamą vaiko vertę šeimoje. Imtį sudarė 412 tėvų, auginančių vaikus nuo 36 iki 72 mėnesių. Vaikai lankė tris skirtingas valstybines ir vieną privačią ikimokyklines įstaigas Famagustoje ir jos apylinkėse. Tėvų priskiriama vertė vaikui buvo vertinama pagal šiuos tėvų kintamuosius: amžių, išsilavinimo lygį, ekonominę padėtį, profesiją, aplinką, kurioje jie augo.

Tyrimas buvo atliktas remiantis Çiğdem Kağıtçıbaşı sukurta „Šeimos pokyčių teorija“. Tyrime taikytas mišrus tyrimo metodas, apimantis tiek kiekybines, tiek kokybines paradigmas. Duomenims rinkti buvo naudojamas „Vaiko vertės klausimynas“ ir pusiau struktūrizuoti interviu. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad vaiko psichologinė ir socialinė vertė Šiaurės Kipro šeimose buvo labai aukšta, o šeimos išsilavinimo lygis, socialinė-ekonominė ir kultūrinė padėtis buvo nustatyti kaip svarbūs veiksniai.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Eser, B., & Yazgin, E. (2023). Vaiko vertės tyrimas skirtingose šeimos struktūrose Šiaurės Kipr. Pedagogika / Pedagogy, 144(4), 137–157. https://doi.org/10.15823/p.2021.144.8

Numeris

Skyriai

Straipsniai