Inkliuzinės pedagogikos požiūriai: sisteminė literatūros apžvalga

Authors

  • Anabel Moriña Seville University, Spain

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2020.140.8

Pagrindiniai žodžiai:

inkliuzinė pedagogika, įvairovė, mokytojai, dėstytojai, fakulteto nariai, sisteminga literatūros apžvalga

Santrauka

Šis tyrimas atliktas siekiant apžvelgti tai, kas yra žinoma apie inkliuzinę pedagogiką visoje švietimo sistemoje. Straipsnyje analizuojama pagal porinę apžvalgą (angl. peer review) recenzuota mokslinė literatūra apie inkliuzinę pedagogiką. Iš viso rasta 190 straipsnių, kuriuose aprašyti įvairūs inkliuzinės pedagogikos aspektai. Iš jų 23 atitiko nustatytus kriterijus ir buvo peržiūrėti. Analizuojami straipsniai buvo suskirstyti į kategorijas, apimančias šias temas: šalis, ugdymo etapas, metodika, inkliuzinės pedagogikos požiūris, mokytojų rengimas ir inkliuzinės pedagogikos mokymo strategijos. Atlikus sisteminę apžvalgą aprašomi inkliuzinės pedagogikos srityje atlikti tyrimai, taip siekiant padidinti mūsų dabartinį supratimą, ką mokytojai / dėstytojai daro siekdami įtraukti visus mokinius į mokymąsi ir kaip bei kodėl tai daro. Analizuojama, kuo skiriasi inkliuzinis ugdymas, inkliuzinė praktika ir inkliuzinė pedagogika. Čia pedagoginis požiūris apima keturis elementus: įsitikinimus, žinias, sumanymus ir veiksmus. Rezultatai išryškina faktą, kad visuose švietimo lygiuose reikalingi tolesni tyrimai, kad būtų galima išanalizuoti inkliuzinę pedagogiką praktikuojančių mokytojų / dėstytojų įsitikinimus, žinias, sumanymus ir veiksmus.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Moriña, A. (2023). Inkliuzinės pedagogikos požiūriai: sisteminė literatūros apžvalga. Pedagogika / Pedagogy, 140(4), 134–154. https://doi.org/10.15823/p.2020.140.8

Numeris

Skyriai

Straipsniai