Abiturientų suvoktos įtampos prieš egzaminus sąsajos su jų temperamentu ir įsitraukimu į mokyklos veiklas

Authors

  • Deimantas Zinkevičius Vilniaus universitetas
  • Dalia Nasvytienė Vilniaus universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2020.140.4

Pagrindiniai žodžiai:

įtampa prieš egzaminus, abiturientai, testavimo baimė, temperamentas, įsitraukimas į mokyklos veiklas

Santrauka

Brandos egzaminai gali kelti mokiniams įtampą, nes svariai lemia tolesnio mokymosi ir profesijos pasirinkimo trajektorijas. Šiuo tyrimu nustatyti ryšiai tarp abiturientų suvoktos įtampos prieš egzaminus ir jų temperamento savybių bei įsitraukimo į mokyklos veiklas. Dalyvavo 128 abiturientai iš 35 Lietuvos gimnazijų. Rezultatai parodė, kad suvokta įtampa prieš egzaminus teigiamai siejasi su neigiamu emocingumu, neigiamai su valinga kontrole, o testavimo baimę prognozuoja neigiamas emocingumas.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Zinkevičius, D., & Nasvytienė, D. (2023). Abiturientų suvoktos įtampos prieš egzaminus sąsajos su jų temperamentu ir įsitraukimu į mokyklos veiklas. Pedagogika / Pedagogy, 140(4), 55–76. https://doi.org/10.15823/p.2020.140.4

Numeris

Skyriai

Straipsniai