Ar tarpusavio diskusija gali sumažinti mokinių klaidų skaičių nagrinėjant teorinės fizikos klausimus?
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2021.143.11Pagrindiniai žodžiai:
testas (angl. Force Concept Inventory), klaidų skaičiaus sumažinimas teorinėje fizikoje, tarpusavio diskusija, tarpusavio diskusija fizikos klausimaisSantrauka
Tarpusavio diskusijos (angl. Peer Discussion) metodas klasėje yra vienas iš kasdienių taikomųjų mokymosi metodų pamokų metu. Šiame straipsnyje bandyta patikrinti, ar mokiniai gali sumažinti savo klaidų skaičių diskutuodami tarpusavyje teorinės fizikos klausimais.
Šiuo tikslu buvo pritaikytas testas (angl. Force Concept Inventory), kuriuo matuojama sąvokų, paprastai mokomų pirmąjį fizikos semestrą, suvokimas. Tyrime dalyvavo 35 vidurinių mokyklų mokiniai ir 60 pirmo kurso universitetų studentų. Tyrime buvo taikoma trijų etapų metodika (išankstinis testas, bendraamžių diskusija mažose grupėse, testas po pokalbio ir mokinių/studentų apklausa).
Tyrimas parodė, kad bendraamžių diskusijų grupėse gimnazistai ir universitetų studentai negalėjo sumažinti savo klaidų, susijusių su teorinės fizikos klausimais, skaičiaus. Rezultatų skirtumai prieš testą ir po testo nebuvo statistiškai reikšmingi. Atskirai buvo išaiškinta, kad vaikinai geriau nei merginos atsakinėjo į teorinės fizikos klausimus. Daugeliu atvejų bendraamžių diskusija padidina mokinių saviveiksmingumą ir skatina teisingai atsakyti į klausimus, tačiau tyrimo rezultatas teorinės fizikos klausimais parodė, kad tarpusavio diskusija negali būti veiksminga. Darytina išvada, kad vien tarpusavio diskusijos nepakanka norint pagerinti besimokančiųjų teorinės fizikos supratimą, todėl rekomenduotina po tarpusavio diskusijų ir mokytojo pagalba.
Atsisiuntimai
Publikuota
Kaip cituoti
Numeris
Skyriai
License
Copyright (c) 2021 Pedagogika

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.