Iššūkiai, kylantys pradinių klasių mokytojams, užtikrinant autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų įtraukųjį ugdymą

Authors

  • Rita Raudeliūnaitė Mykolo Romerio universitetas
  • Eglė Steponėnienė Mykolo Romerio universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2020.138.12

Pagrindiniai žodžiai:

autizmo spektro sutrikimus turintys vaikai, įtraukusis ugdymas, pradinė mokykla, mokytojai

Santrauka

Šiame straipsnyje pateikiami kokybinio tyrimo duomenys, atskleidžiantys iššūkius, kylančius pradinių klasių mokytojams, užtikrinant ASS turinčių vaikų įtraukųjį ugdymą. Tyrimas atskleidė, kad mokytojams stinga kompetencijų dirbti su ASS turinčiais vaikais. Nemenkus iššūkius mokytojams kelia probleminis ASS turinčių vaikų elgesys: sunku supranti šių vaikų probleminio elgesio priežastis, valdyti probleminį bei ugdyti pozityvų elgesį.
Mokytojams kyla sunkumų įtraukiant ASS turinčius vaikus į klasės bendruomenę, bendrą veiklą. Tam turi įtakos ASS turinčių vaikų bendravimo sunkumai, pasikartojantis, stereotipinis elgesys, interesai, veikla; kiti vaikai nesupranta ASS turinčių vaikų, juos atstumia, skriaudžia; mokytojams stinga žinių, kaip ugdyti ASS turinčių vaikų socialinius įgūdžius.
Mokytojai patiria iššūkius organizuodami mokymo(si) procesą klasėje: sunku planuoti veiklą, didelėse klasėse sunku individualizuoti ugdymo procesą, stinga priemonių, metodinių leidinių, specialistų pagalbos siekiant užtikrinti įtraukųjį ASS turinčių vaikų ugdymą.
Mokytojams kyla bendradarbiavimo su kitais pedagogais, specialistais sunkumų dėl kai kurių pedagogų ir specialistų medicininio požiūrio į negalią, stinga komandos periodinių susitikimų.  Mokytojai turi bendradarbiavimo su ASS turinčių vaikų tėvais sunkumų dėl nepamatuotų tėvų lūkesčių, problemų neigimo ar slėpimo, jų negebėjimo atpažinti vaikui kylančių problemų, tėvų neįgyvendinamų susitarimų.

Atsisiuntimai

Publikuota

2020-08-31

Kaip cituoti

Raudeliūnaitė, R., & Steponėnienė, E. (2020). Iššūkiai, kylantys pradinių klasių mokytojams, užtikrinant autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų įtraukųjį ugdymą. Pedagogika, 138(2), 209–225. https://doi.org/10.15823/p.2020.138.12

Numeris

Skyriai

Straipsniai