Suvokiamas organizacinis palaikymas ir mokytojo-tyrėjo neigiamo vaidmens konflikto poveikio dėstytojams sumažinimas: tyrimo Indonezijoje duomenys
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2020.138.2Pagrindiniai žodžiai:
suvokiamas organizacinis palaikymas, mokytojo-tyrėjo vaidmens konfliktas, psichologinė savijauta, dėstytojasSantrauka
Dėstytojui vienu metu reikia būti ir mokytoju, ir tyrėju, taip susidaro pernelyg didelis krūvis. Kaip nurodoma literatūros šaltiniuose, kiekvienam žmogui yra sunku vienu metu suderinti per daug vaidmenų ir tinkamai juos atlikti. Be to, tuo pačiu metu atliekant per daug vaidmenų, yra daug galimybių patirti vaidmenų konfliktus dėl laiko ir energijos trūkumo. Ankstesni tyrimai rodo, kad vaidmens konfliktas kenkia psichologinei savijautai. Tyrimo tikslas – ištirti, kaip galima sušvelninti neigiamą vaidmens konflikto poveikį tarp tyrėjo ir dėstytojo. Remiantis darbo poreikių-išteklių modeliu, matyti, kad darbo ištekliai sumažina neigiamą darbo poreikių poveikį. Atsižvelgiant į ankstesnių tyrimų išvadas, suvokiamas organizacinis palaikymas (angl. perceived organizational support) yra priskiriamas prie darbo išteklių ir nagrinėjamas kaip moderuojamas kintamasis, kuris sumažina mokytojo-tyrėjo vaidmens konflikto poveikį ir pagerina psichologinę savijautą.
Gauti rezultatai atskleidžia, kad nepaisant didelio vaidmens konflikto dėstytojų, turinčių aukštą suvokiamo organizacinio palaikymo rodiklį, žymiai geresnė psichologinė savijauta. Siūloma universitetams stiprinti suvokiamą organizacinį palaikymą, kad būtų sumažintas neigiamas mokytojo-tyrėjo vaidmens konflikto poveikis.