Tėvų nuomonė apie vaikų profesinį mokymąsi

Authors

  • Sara Zamir Ben-Gurion University & Achvah Academic College, Israel

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2022.145.8

Pagrindiniai žodžiai:

educational administration, vocational education, technological education, equal opportunity, tracking

Santrauka

1948 m. įkūrus Izraelio valstybę šalies vidurinės mokyklos pagal pagrindines kryptis buvo suskirstytos į dvi grupes: akademines ir profesines. Dažnai akademinėje pakopoje buvo taikomi aukšti akademiniai standartai, todėl prasčiau besimokantys mokiniai buvo priversti arba nutraukti mokslus, arba rinktis profesines mokyklas. Tyrimo tikslas – ištirti tėvų, kurių vaikai mokosi profesinėse mokyklose, nuomonę apie profesinį mokymą Izraelyje. Duomenys buvo surinkti pusiau struktūruotu interviu ir apdoroti turinio analizės metodu. Tyrimas leidžia daryti išvadą, kad profesinis mokymas nėra pirmasis ar natūralus tėvų pasirinkimas, o tik viena iš galimybių. Nors tėvai atsakomybę už mokslą perkelia profesinei mokyklai, tačiau yra patenkinti savo vaikų mokymu. Didžioji dauguma tėvų norėjo išvengti vaikų siuntimo į profesinę mokyklą  dėl susiformavusios stigmos. Vadinasi, reikalinga švietimo reforma dabartinio profesinio mokymo trūkumams pašalinti. Rekomenduotina pailginti profesinio mokymosi trukmę, taip pat reikėtų kelti išsilavinimo lygį. Be to, darbdaviai ir įvairios sąjungos turėtų įsitraukti į profesinį mokymą.

Atsisiuntimai

Publikuota

2023-09-18

Kaip cituoti

Zamir, S. (2023). Tėvų nuomonė apie vaikų profesinį mokymąsi. Pedagogy / Pedagogika, 145(1), 135–150. https://doi.org/10.15823/p.2022.145.8

Numeris

Skyriai

Straipsniai