Šeima! Ach, toji šeima!” Kaip šeima vaizduojama ugdomajame kontekste XIX-XX amžių rinktiniuose literatūros darbuose

Authors

  • Kamila Gandecka University of Wroclaw, Poland

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2013.1786

Pagrindiniai žodžiai:

šeima, ugdomoji aplinka, ugdymas, šeimos namų ir šeimos tema XIX – XX amžiaus literatūroje

Santrauka

Remiantis atrinktais literatūros kūriniais, prašytais XIX – XX amžiais, šeima vaizduojama, kaip ugdomoji aplinka. Pedagoginiai šios temos tyrinėjimai suintensyvėjo Lenkijoje padalijimų metu. Tą paskatino unikalus vaidmuo priskiriamas šeimos namams, kuriuos sudaro tėvai, seneliai ir kiti šeimos namai. Tuo laikotarpiu šeima buvo laikoma bendrųjų vertybių saugotoja ir istorijos mokytoja. Šeimos šaknis maitino tradicijos ir pagarba lenkų kalbai, literatūrai, istorijai, papročiams ir elgesio normoms. Šeima tapo “pirmojo mokytojo“ sinonimu kiekvieno individo gyvenime. Be to, šeima simbolizavo gyvenimo stabilumą, šeimos meilę, šilumą ir vietą, kur   žmogus galėjo patirti saugumo jausmą. Tokiu būdu, šeimos bruožai pateikiami šiame straipsnyje įrodo, kad žmogaus ryšiai su „mažąja tėvyne“ turi įtakos jo, kaip suaugusiojo, gyvenime ir apibrėžia jo šaknis. Savo ugdymo sampratoje, M. Lukšienė taip pat pabrėžia esminį šeimos vaidmenį jaunosios kartos ugdyme.

Atsisiuntimai

Publikuota

2013-12-23

Kaip cituoti

Gandecka, K. . (2013). Šeima! Ach, toji šeima!” Kaip šeima vaizduojama ugdomajame kontekste XIX-XX amžių rinktiniuose literatūros darbuose. Pedagogika / Pedagogy, 112(4), 135–139. https://doi.org/10.15823/p.2013.1786

Numeris

Skyriai

Straipsniai