Kūdikių namų vaikų sakytinės kalbos ypatumai: fonetika ir morfologija

Authors

  • Audrė Preikšaitienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Vitolda Sofija Glebuvienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Aldona Mazolevskienė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2013.1779

Pagrindiniai žodžiai:

kūdikių namai, vaikų sakytinė kalba, raida

Santrauka

M. Lukšienė (1985), kalbėdama apie ugdymo svarbą, pabrėžia, kad norint suvokti ir įvaldyti ugdymo procesą, reikia išmanyti individo ir jo aplinkos dėsnius.

Straipsnyje pateikiami vaikų, kurie auga kūdikių namuose, savitoje mažų vaikų globos ir ugdymo institucijos aplinkoje, sakytinės kalbos tyrimo rezultatai. Išryškinamos vaikų kalbos kai kurios pragmatinės, semantinės, fonologinės bei morfologinės charakteristikos. Pristatomi ankstyvojo amžiaus vaikų kalbinės saviraiškos lygiai ir ypatumai, kurie nustatyti tiriant specifinės aplinkos vaikų kalbos tekstyną, aiškinantis kalbos reikšmių ir funkcijų perpratimo galimybes.

Atsisiuntimai

Publikuota

2013-12-23

Kaip cituoti

Preikšaitienė, A. ., Glebuvienė, V. S., & Mazolevskienė, A. . (2013). Kūdikių namų vaikų sakytinės kalbos ypatumai: fonetika ir morfologija. Pedagogika / Pedagogy, 112(4), 79–87. https://doi.org/10.15823/p.2013.1779

Numeris

Skyriai

Straipsniai