Bendrojo ugdymo mokyklų paauglių socialinė kompetencija
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2013.1776Pagrindiniai žodžiai:
bendrojo ugdymo mokyklos, paaugliai, socialinė kompetencijaSantrauka
Straipsnyje analizuojami bendrojo ugdymo mokyklų 15–16 metų paauglių socialinės kompetencijos rodikliai lyties aspektu. Tyrimo tikslas – atskleisti bendrojo ugdymo mokyklų 15–16 metų paauglių socialinės kompetencijos rodiklių lygį pagal lytį. Tyrime dalyvavo 371 vidurinių mokyklų 15–16 metų paaugliai. Nustatyta, kad vidurinių mokyklų paauglių merginų ir vaikinų vertinimai statistiškai patikimai skiriasi pagal socialinės kompetencijos rodiklių: bendrą pasitikėjimą savimi, atsparumą nesėkmėms ir kritikai, gebėjimą reikšti jausmus, gebėjimą paprašyti paslaugos lygį, tačiau merginų ir vaikinų vertinimai statistiškai patikimai nesiskyrė pagal nenuolaidumą, galėjimą pareikalauti ir nesijautimą kaltu.