Asmenybės auginimas projektuojant ugdymą ateičiai

Authors

  • Loreta Žadeikaitė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Auksė Petruškevičiūtė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2013.1773

Pagrindiniai žodžiai:

ugdymo turinys, ugdymo turinio procesas, produktyvusis mokymasis (PM), edukacinė naujovė, pedagoginė sąveika

Santrauka

Straipsnyje nagrinėjama, kaip remiantis švietimo reformos pradininkės, tautinės mokyklos kūrėjos daktarės Meilės Lukšienės idėjomis konstruojamas šiuolaikinis ugdymo turinio procesas Lietuvos švietimo sistemoje. Analizuojamas vienas iš alternatyviųjų ugdymo turinio proceso projektavimo pavyzdžių – produktyvusis mokymasis (angl. Productive Learning, vok. Produktiven Lernen), įgyvendinamas Lietuvoje, remiantis tarptautine JAV, Vokietijos, Suomijos, Olandijos ir kitų šalių patirtimi. Produktyvusis mokymasis, skirtas vaiko pasirinkimo galimybių ir jo galioms plėtoti, kai individualius poreikius atliepiantis mokymasis mokykloje derinamas su mokymusi realiose gyvenimo aplinkose – praktinio mokymosi vietose (įmonėse, organizacijose, ūkiuose). Apžvelgiamas PM kaip edukacinė naujovė Lietuvos švietimo sistemoje, padedanti įtvirtinti pedagoginę sąveiką ir mokiniams patirti mokymosi sėkmę.

Atsisiuntimai

Publikuota

2013-12-23

Kaip cituoti

Žadeikaitė, L., & Petruškevičiūtė, A. . (2013). Asmenybės auginimas projektuojant ugdymą ateičiai. Pedagogika / Pedagogy, 112(4), 51–56. https://doi.org/10.15823/p.2013.1773

Numeris

Skyriai

Straipsniai