Būsimų dailės ir dizaino pedagogų studijų rezultatų vertinimo kaita, profesinio reikšmingumo prioritetai
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2014.015Pagrindiniai žodžiai:
studijų rezultatai, meno pedagogika, dailės ir dizaino pedagogika, profesinis tapatumas ir reikšmingumasSantrauka
Straipsnyje aptariama studijų rezultatų reikšmė, jų aktualumą lemiančios teorinės nuostatos. Ekonominis racionalizmas, vadybos teorijų įtaka ugdymo kasdienybei, įmonių vadybos (angl. entrepreneurship) idėja, nuolatinio veiklos planavimo, vykdymo, tikrinimo ir koregavimo veiksmai skatina meno pedagogų veiklos ir studijų programų pokyčius. Studijų rezultatų įvairių sričių išskyrimas, akcentavimas, tolygus vertinimas pabrėžia sanglaudą ir lemia visuminį ugdymo pobūdį. Pagal išskirtas studijų rezultatų grupes nustatyta, kas akcentuojama būsimiems dailės ir dizaino pedagogams. Tyrimų vykdymo gebėjimų rezultatų grupė vertinama šiek tiek žemiau leidžia daryti prielaidas apie šios srities tobulinimą Dailės ir dizaino studijų programoje. Pagal naują Pedagogų rengimo reglamentą (2012) kinta meno pedagogų profesinės tapatybės kryptis – mokytojas kūrėjas skatinamas tapti universaliu pedagogu, ne tiek aktyviai kuriančiu, bet ir išmanančiu meną.