Būsimų dailės ir dizaino pedagogų studijų rezultatų vertinimo kaita, profesinio reikšmingumo prioritetai

Authors

  • Gedutė Grigaliūnaitė Šiaulių universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2014.015

Pagrindiniai žodžiai:

studijų rezultatai, meno pedagogika, dailės ir dizaino pedagogika, profesinis tapatumas ir reikšmingumas

Santrauka

Straipsnyje aptariama studijų rezultatų reikšmė, jų aktualumą lemiančios teorinės nuostatos. Ekonominis racionalizmas, vadybos teorijų įtaka ugdymo kasdienybei, įmonių vadybos (angl. entrepreneurship) idėja, nuolatinio veiklos planavimo, vykdymo, tikrinimo ir koregavimo veiksmai skatina meno pedagogų veiklos ir studijų programų pokyčius. Studijų rezultatų įvairių sričių išskyrimas, akcentavimas, tolygus vertinimas pabrėžia sanglaudą ir lemia visuminį ugdymo pobūdį. Pagal išskirtas studijų rezultatų grupes nustatyta, kas akcentuojama būsimiems dailės ir dizaino pedagogams. Tyrimų vykdymo gebėjimų rezultatų grupė vertinama šiek tiek žemiau leidžia daryti prielaidas apie šios srities tobulinimą Dailės ir dizaino studijų programoje. Pagal naują Pedagogų rengimo reglamentą (2012) kinta meno pedagogų profesinės tapatybės kryptis – mokytojas kūrėjas skatinamas tapti universaliu pedagogu, ne tiek aktyviai kuriančiu, bet ir išmanančiu meną.

Atsisiuntimai

Publikuota

2014-06-10

Kaip cituoti

Grigaliūnaitė, G. . (2014). Būsimų dailės ir dizaino pedagogų studijų rezultatų vertinimo kaita, profesinio reikšmingumo prioritetai. Pedagogika / Pedagogy, 114(2), 180–190. https://doi.org/10.15823/p.2014.015

Numeris

Skyriai

Straipsniai