Metodologiniai svarstymai apie grindžiamosios teorijos ir veiklos tyrimo derinimo galimybes

Authors

  • Vilma Žydžiūnaitė Vytauto Didžiojo universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2016.26

Pagrindiniai žodžiai:

grindžiamoji teorija, kokybinis tyrimas, metodologija, veiklos tyrimas

Santrauka

Grindžiamoji teorija (GT) ir veiklos tyrimas (VT) laikomi skirtingomis metodologijomis. GT remiamasi kokybine paradigma ir konstruktyvizmu su pozityvizmo elementais, siekiama objektyvios tiesos tyrėjui dirbant autonomiškai ir taikant sisteminius duomenų rinkimo bei analizės būdus. VT naudojama mišrių tyrimų paradigma ir dalyvavimas. Ši metodologija kritikuojama dėl objektyvumo stokos, nes tyrimo dalyviai įtraukiami į žinių generavimą tyrimo procese. Straipsnyje pagrindžiamos GT ir VT derinimo galimybės. Remiantis konceptualia analize daroma išvada, kad GT ir VT gali būti derinami, tačiau tyrėjas turi nuspręsti, kurią metodologiją laikys pagrindine. GT ir VT derinimas leidžia tyrėjams suteikti praktinę dimensiją teorijai ir mokslo dimensiją praktikai.

Atsisiuntimai

Publikuota

2016-06-15

Kaip cituoti

Žydžiūnaitė, V. (2016). Metodologiniai svarstymai apie grindžiamosios teorijos ir veiklos tyrimo derinimo galimybes. Pedagogika, 122(2), 141–161. https://doi.org/10.15823/p.2016.26

Numeris

Skyriai

Straipsniai