Mokytojų rengimas pritaikant virtualią mokymosi bendruomenę: bendraamžių jungimas tarptautiniu lygmeniu
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2016.25Pagrindiniai žodžiai:
virtuali mokymosi bendruomenė, virtuali profesinė bendruomenė, mokytojų rengimas, profesinė raidaSantrauka
Straipsnyje pristatomas virtualios mokymosi bendruomenės pritaikymo formaliajame mokytojų rengime skirtingų universitetų kontekstuose (Ispanijoje, Čilėje ir Belgijoje) ir švietimo bendruomenėse (mokytojų kandidatų, diplomuotų mokytojų ir universitetų dėstytojų) tyrimas. Virtualios mokymosi bendruomenės buvo įtrauktos į mokymosi kursus, kuriuose dalyvavo 876 studentai ir mokytojai. Duomenys gauti iš rašytinio įnašo rengiant virtualią mokymosi bendruomenę, pasitenkinimo skalės, pedagoginio personalo įsivertinimo, skirtingų sąveikos tarp dalyvių tipų identifikacijos, studentų motyvacijos. Tyrime taikytas trianguliacijos metodas. Tyrimo rezultatai rodo, kad studentai, patys prisidėdami prie virtualios mokymosi bendruomenės kūrimo, šią priemonę vertina kaip motyvuotą ir naudingą rengiant mokytojus. Virtualios mokymosi bendruomenės pritaikymas rengiant mokytojus kuria bendro ir bendradarbiaujančio darbo sinergiją. Virtualios mokymosi bendruomenės reikalingos mokytojų darbui koordinuojant virtualų mokymąsi daugiakultūrėje bendruomenėje palengvinti. Virtuali mokymosi bendruomenė yra tapusi didaktinių priemonių, profesinės raidos patirčių ir naujų žinių kūrimo saugykla. Šios problemos leidžia numatyti pedagoginių disciplinų pritaikomumą realiame profesiniame gyvenime. Per virtualias mokymosi bendruomenes žinios lengviau perkeliamos į pedagoginę praktiką.