Atvirųjų švietimo išteklių integracija į matematikos mokymo programą: vidurinio ugdymo pakopos mokinių ir mokytojų patirtys Meksikoje
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2016.23Pagrindiniai žodžiai:
atvirieji švietimo ištekliai, matematika, mokomasis dalykas, pagrindinis švietimas, mokomųjų dalykų saugyklosSantrauka
Šiuo tyrimu siekta išanalizuoti, kaip atvirųjų mokymosi aplinkų ir mokymo dalykų saugyklų įtraukimas į matematikos mokymo programą sustiprina mokymo praktiką ir prisideda prie vidurinio ugdymo pakopos antros klasės mokinių mokymosi.
Šis tyrimas yra paremtas kokybine metodologija aprašant ir analizuojant realaus gyvenimo faktus ir taikant atvejo analizės metodą. Tyrimas vyko privačiame berniukų dvikalbystės centre, įsikūrusiame Keretaro (Querétaro) mieste Meksikoje. Tyrime dalyvavo 1 mokytojas ir 15 vidurinio ugdymo pakopos antros klasės mokinių. Tyrimo priemonę sudarė pusiau struktūruotas interviu ir natūralus dalyvių stebėjimas.
Mokyklos sukurta mokymo dalyko saugykla buvo pristatyta penkiolikai mokinių suteikiant jiems galimybę dirbti su skaitmeniniais šaltiniais siekiant sustiprinti matematikos mokymo programos turinį. Mokymosi dalyko saugykla buvo patalpinta Google svetainėje. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog atvirųjų švietimo išteklių ir mokymo dalyko saugyklos naudojimas yra perspektyvus, o skaitmeninių priemonių naudojimas yra didžiulė parama vykdant užklasines veiklas ir tai kelia mokinių mokymosi motyvaciją bei pasitenkinimą mokymusi. Pastebėtas teigiamas ir padidėjęs mokinių susidomėjimas naudojant atviruosius skaitmeninius švietimo išteklius. Pasitelkę naują mokymosi metodą mokiniai tapo labiau savimi pasitikintys kartodami matematikos dalyko turinį ir sėkmingai rengdamiesi egzaminams.