Mokytojų ugdymas versus rengimas

Authors

  • Elvyda Martišauskienė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2016.18

Pagrindiniai žodžiai:

ugdymas, lavinimas, auklėjimas, mokytojų rengimas, mokytojų ugdymas

Santrauka

Straipsnyje analizuojamas mokytojo profesijos išskirtinumas, kuris siejamas su esmine pedagogo funkcija – mokinio asmenybės ugdymu. Aptariama šios kategorijos (ugdymo) sampratų raida Lietuvoje, lyginama su kitų šalių semantiniais atitikmenimis, ryškinamos šiuolaikinės problemos, ypač kai silpsta šeimos ugdomoji galia. Jas (problemas) didina priimtas Europos švietimo sistemų tezauras, eliminuojantis pagrindines ugdymo funkcijas. Jos svarbios, nes apibrėžia mokytojo vietą ugdymo procese bei padeda suprasti, kodėl ir ugdytojai turėtų būti ugdomi, o ne tik rengiami.

Atsisiuntimai

Publikuota

2016-06-15

Kaip cituoti

Martišauskienė, E. . (2016). Mokytojų ugdymas versus rengimas. Pedagogika, 122(2), 17–32. https://doi.org/10.15823/p.2016.18

Numeris

Skyriai

Straipsniai