Dėstytojų vertinimo kompetencijos vertinimas
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2016.65Pagrindiniai žodžiai:
aukštasis mokslas, vertinimo praktika, vertinimo kompetencija, dėstytojai, vertinimo metodai, mokymosi pasiekimaiSantrauka
Aukštajame moksle apskaitos sistema yra svarbi ir dažniausiai siejama su pasitikėjimu dėstytojų vertinimo kompetencija. Dėstytojai yra atsakingi už „vertinimo lapus“, kurie laikomi pagrindiniu studentų pažangos ir mokymosi rezultatų rodikliu. Dėstytojų vertinimo kompetencija yra ypač reikšminga studijų procese, nes ugdymo institucijoje pasikliaujama dėstytojų pateikiamu studentų dalyko žinių ir įgūdžių vertinimu. Todėl kyla klausimų: ar dėstytojams suteikiama pakankamai ir tinkamų žinių apie vertinimo metodus, ar vertinimo kompetencijos ugdymasis yra paties dėstytojo atsakomybė? Tyrimu siekta nustatyti dėstytojų vertinimo kompetencijos lygį ir ištirti dažniausiai taikomus vertinimo metodus. Tyrimui naudota anketinė apklausa. Apklausti 65 skirtingų studijų dalykų dėstytojai, dirbantys Malaizijos valstybiniame universitete. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad dėstytojų vertinimo kompetencija yra žemesnė nei patenkinamo lygio. Tai rodo, kad dėstytojai neturėjo specialaus pasirengimo, ugdančio jų vertinimo kompetenciją kaip svarbią jų profesinės atsakomybės sritį mokymo(si) kontekste.