Kūno kultūros mokytojų pedagoginis kryptingumas kaip jų ugdytinių dalykinės pozicijos determinatė kūno kultūros veikloje postmodernioje visuomenėje
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2016.63Pagrindiniai žodžiai:
kūno kultūros mokytojai, pedagoginis kryptingumas, ugdytinių dalykinė pozicija, postmoderni visuomenėSantrauka
Jaunimo gyvensenos įgūdžių ypatumai rodo, kad derėtų kreipti dėmesį į greitą jaunuolių interesų kaitą dėl jų dalyvavimo kūno kultūros veikloje laisvalaikiu ir šio dalyko pamokose. Įtvirtinant ugdymo asmeninį pobūdį būtina atsižvelgti į profesinį ugdytojo kryptingumą. Tiriamas klausimas: koks pedagoginis kryptingumas dominuoja tarp kūno kultūros ugdytojų? Tyrimo objektas – kūno kultūros mokytojų subjektyvus savo profesinio kryptingumo vertinimas. Tikslas – įvertinti kūno kultūros mokytojų profesinį kryptingumą kaip veiksnį, galintį paskatinti mokinių teigiamo požiūrio į kūno kultūros veiklą ugdymąsi. Metodika. Tyrimui atlikti sukonstruota nepriklausomoji imtis. Mokytojų pedagoginiam kryptingumui ir jį apibūdinantiems profesinių kompetencijų gebėjimams įvertinti panaudota 21 teiginio skalė. Išvados. Tikslingo pedagoginio kryptingumo mokytojai, vesdami kūno kultūros pamokas, yra kūrybingesni, labiau susirūpinę kūno kultūros kaip mokomojo dalyko vieta mokyklinio ugdymo programoje nei situacinio pedagoginio kryptingumo mokytojai. Tyrimo kintamųjų sąsajos rodo, kad tikslingo pedagoginio kryptingumo mokytojai yra fiziškai aktyvesni laisvalaikiu, optimistiškiau vertina dabartinį savo gyvenimo tarpsnį bei kūno kultūros pamokoje dažniau sukuria mokymosi aplinką, turinčią edukacinį poveikį ugdomiesiems.