Pagalbos mokiniui mokykloje tobulinimas orientuojantis į įtraukųjį ugdymą
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2016.60Pagrindiniai žodžiai:
vaikai, turintys specialiųjų poreikių, integruotas ugdymas, mokiniai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, įtraukusis ugdymasSantrauka
Straipsnyje analizuojama problema, kaip galėtų būti tobulinama pagalbos mokiniui sistema mokykloje, besiorientuojančioje į įtraukųjį ugdymą. Išanalizavus teorines įtraukiojo ugdymo prielaidas, Lietuvos švietimo sistemos dokumentus, atlikus empirinį atvejo tyrimą, apibendrinama: atvejo mokyklos lygmeniu susiklosčiusi situacija, kai integruotas specialusis ugdymas dekonstruojamas, o įtraukusis ugdymas konstruojamas; pagalbos mokiniui sistema taip pat yra pereinamajame etape; remiantis atvejo tyrimo mokyklos duomenų analize siūlomas modelis, kaip galėtų būti tobulinama pagalbos mokiniui sistema orientuojantis į įtraukųjį ugdymą.