Vaikų, netekusių tėvų globos, kokybiško ikimokyklinio ugdymo(si) raiška

Authors

  • Aldona Mazolevskienė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Judita Morkvėnienė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2016.58

Pagrindiniai žodžiai:

vaikai, netekę tėvų globos, kokybiškas ikimokyklinis ugdymas(is), ikimokyklinio ugdymo programos

Santrauka

Straipsnyje aptariama Lietuvoje bei Europoje itin aktuali vaikų, netekusių tėvų globos, kokybiško ikimokyklinio ugdymo(si) problema. Mokslinėje literatūroje konstatuojama, kad vaikai, augantys globos namuose, turi tokias pat galimybes kokybiškai ugdytis, kaip ir vaikai, augantys pilnose šeimose. Mokslinei problemai atskleisti keliamas tyrimo tikslas – teoriškai pagrįsti ir empiriškai ištirti vaikų, augančių globos namuose, kokybiško ikimokyklinio ugdymo(si) raišką, sudarant šių vaikų kokybiško ugdymo(si) modelį. Išanalizuoti globos namų vadovų apklausos duomenys atskleidė pozityvų respondentų požiūrį į šiandienį šių vaikų ugdymą(si) Lietuvoje. Tačiau atlikta valstybės bei savivaldybių vaikų globos namų ikimokyklinio ugdymo programų analizė parodė, kad jose nepakankamai atsispindi vaikų, netekusių tėvų globos, kokybiškas ugdymo(si) turinys, kuris prilygtų vaikų iš šeimų ugdymo(si) turiniui. Atliktas tyrimas padėjo išryškinti ir kokybišką ikimokyklinį ugdymą(si) lemiančius veiksnius, identifikuoti kylančias kokybiško ugdymo(si) įgyvendinimo problemas vaikų globos namuose.

Atsisiuntimai

Publikuota

2016-12-02

Kaip cituoti

Mazolevskienė, A. ., & Morkvėnienė, J. (2016). Vaikų, netekusių tėvų globos, kokybiško ikimokyklinio ugdymo(si) raiška. Pedagogika / Pedagogy, 124(4), 147–159. https://doi.org/10.15823/p.2016.58

Numeris

Skyriai

Straipsniai