Mokinių mokymosi motyvacijos silpnėjimo priežastys: tėvų požiūris

Authors

  • Violeta Jegelevičienė Mykolo Romerio universitetas
  • Odeta Merfeldaitė Mykolo Romerio universitetas
  • Asta Railienė Mykolo Romerio universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2016.56

Pagrindiniai žodžiai:

mokymosi motyvacija, tėvų įsitraukimas, mokymosi organizavimas

Santrauka

Vienas didžiausių iššūkių, su kuriuo susiduria mokyklų pedagogai, yra mokinių mokymosi motyvacijos didinimas. Silpnėjanti mokymosi motyvacija – problema, kurią sprendžia tiek pedagogai, tiek tėvai. Šio straipsnio tikslas – atskleisti tėvų nuomonę apie įsitraukimą į ugdymo procesą, skatinant mokinių mokymosi motyvaciją. Straipsnyje analizuojama, kokiu būdu tėvai identifikuoja vaiko mokymosi motyvacijos silpnėjimo reiškinį ir koks klasės auklėtojo vaidmuo bendradarbiaujant su tėvais siekiant spręsti mokymosi motyvacijos problemą.

Tyrimu nustatyta, kad, tėvų požiūriu, mokinių mokymosi motyvacija silpnėja dėl ugdymo turinio ir ugdymo proceso: mokymosi krūvio apimties, mokymosi proceso organizavimo. Ne mažiau reikšmingas mokymosi motyvacijos silpnėjimo veiksnys – pats mokinys: jo gebėjimai ir mokyklos lankomumas. Apie mokymosi motyvacijos silpnėjimą tėvai dažniausiai sprendžia iš mokymosi pasiekimų arba iš mokykloje gautos informacijos. Įsitraukimą į ugdymo procesą skatina klasės auklėtojas, kurio organizuojamos veiklos padeda tėvams identifikuoti mokinių mokymosi motyvacijos silpnėjimo reiškinį.

Atsisiuntimai

Publikuota

2016-12-02

Kaip cituoti

Jegelevičienė, V. ., Merfeldaitė, O. ., & Railienė, A. . (2016). Mokinių mokymosi motyvacijos silpnėjimo priežastys: tėvų požiūris. Pedagogika, 124(4), 117–128. https://doi.org/10.15823/p.2016.56

Numeris

Skyriai

Straipsniai