Tvarumo prielaidų raiška Bronislovo Bitino idėjose siekiant ugdymo(si) kaitos

Authors

  • Aušra Kazlauskienė Šiaulių universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2016.52

Pagrindiniai žodžiai:

tvarumas, tvarumo principai, ugdymo(si) kaita, švietimo kokybė, dialogo kultūra

Santrauka

Tvarioji plėtra kelis pastaruosius dešimtmečius išlieka ta atramine kategorija, kuria remiantis bandoma analizuoti ir suvokti sudėtingų sistemų ar procesų dinamiką, nustatyti jų tarpusavio sąveikos, suderinamumo ir kitas problemas. Iki šiol tvarumo esmė ir raiška yra daugiau akcentuota per globalias kultūrines charakteristikas. Šiame straipsnyje siekiama išryškinti daugiakultūres charakteristikas, labiau individualizuoti tvarumo raišką prof. B. Bitino darbų kontekste.

Taikant temų sintezės, pagrįstos literatūros apžvalga (angl. thematic synthesis enhanced review), metodą, B. Bitino darbuose išryškinti tie tvarumo principai, kurie vertinami kaip nauja paradigma, keičianti požiūrį į ugdymo(si) reiškinius: atvirasis integralumas, perimamumas ir tęstinumas, technologinė prieiga, dialogiškumas.

Atsisiuntimai

Publikuota

2016-12-02

Kaip cituoti

Kazlauskienė, A. . (2016). Tvarumo prielaidų raiška Bronislovo Bitino idėjose siekiant ugdymo(si) kaitos. Pedagogika, 124(4), 71–79. https://doi.org/10.15823/p.2016.52

Numeris

Skyriai

Straipsniai