Tvarumo prielaidų raiška Bronislovo Bitino idėjose siekiant ugdymo(si) kaitos
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2016.52Pagrindiniai žodžiai:
tvarumas, tvarumo principai, ugdymo(si) kaita, švietimo kokybė, dialogo kultūraSantrauka
Tvarioji plėtra kelis pastaruosius dešimtmečius išlieka ta atramine kategorija, kuria remiantis bandoma analizuoti ir suvokti sudėtingų sistemų ar procesų dinamiką, nustatyti jų tarpusavio sąveikos, suderinamumo ir kitas problemas. Iki šiol tvarumo esmė ir raiška yra daugiau akcentuota per globalias kultūrines charakteristikas. Šiame straipsnyje siekiama išryškinti daugiakultūres charakteristikas, labiau individualizuoti tvarumo raišką prof. B. Bitino darbų kontekste.
Taikant temų sintezės, pagrįstos literatūros apžvalga (angl. thematic synthesis enhanced review), metodą, B. Bitino darbuose išryškinti tie tvarumo principai, kurie vertinami kaip nauja paradigma, keičianti požiūrį į ugdymo(si) reiškinius: atvirasis integralumas, perimamumas ir tęstinumas, technologinė prieiga, dialogiškumas.