Ugdymo turinio kūrimas: teorinės įžvalgos ir praktinės ugdymo realizavimo prielaidos
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2016.51Pagrindiniai žodžiai:
Bronislovo Bitino mokslinis palikimas, pedagoginės įžvalgos, ugdymo turinys, kaita, edukacinė sąveikaSantrauka
Straipsnyje analizuojamas profesoriaus Bronislovo Bitino idėjų aktualumas ir tęstinumas vykstant ugdymo turinio pertvarkai, aptariama mokslinių įžvalgų svarba tolesnei ugdymo turinio kaitai ir ugdymo(si) paradigmos įsitvirtinimui ugdymo praktikoje. Autorės, remdamosi B. Bitino straipsnių moksline problematika, teikiama Rinktiniuose edukologiniuose raštuose (I–III t., 2013), išryškina ne tik teorinių idėjų tęstinumą, bet ir praktinių prielaidų projektavimo inovatyvumą ir pagrįstumą, išryškina ugdymo turinio kūrimo linkmes, aktualias ir tarptautinei švietimo bendruomenei. Mokslininko idėjų aktualizavimui pasirinktos Profesoriaus mokslinės įžvalgos, atsispindinčios konkrečius ugdymo pertvarkos etapus, sistemingai kuriant ir tobulinant edukacinę sąveiką visuose lygmenyse. Be to, straipsnyje atskleidžiama profesoriaus B. Bitino įžvalgų pozityvusis vaidmuo, rengiant naujausius švietimo dokumentus, skirtus ugdymo turinio konstravimui ir įgyvendinimui švietimo pokyčių kontekste, mokyklos veiklos tobulinimui.