Ispanijos mokytojų patiriamų sunkumų ugdant mokinių skaitmeninio raštingumo kompetenciją analizė: atvejo studija pagal PISA tyrimą
DOI:
https://doi.org/10.15823/p.2017.13Pagrindiniai žodžiai:
skaitmeninis raštingumas, skaitmeninės kompetencijos, skaitmeninio skaitymo vertinimas, PISA, mokytojų kompetencijosSantrauka
Skaitmeninės technologijos pakeitė tekstų kūrimo ir sklaidos būdus ir tie pokyčiai turėjo didelės įtakos mokinių skaitmeninio raštingumo gebėjimams. Ispanijos mokinių skaitmeninio raštingumo kompetencijos rodikliai yra žemesni negu ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (angl. OECD) nustatytas vidurkis. Kas trukdo mokiniams siekti geresnių rezultatų? Šiame straipsnyje yra pateikiamas atvejo tyrimas, kuriame, remiantis kiekybine tyrimo metodologija, nagrinėjamos mokytojų išskirtos kliūtys, trukdančios plėtoti veiksmingus metodus mokinių skaitmeninio raštingumo kompetencijai ugdyti Ispanijos bendrojo ugdymo mokyklose. Tyrimo rezultatai rodo, kad skaitmeninio raštingumo mokymosi procesas vis dar yra nepakankamai išplėtotas ir dauguma mokytojų nurodė, kad jiems trūksta pasiruošimo, mokymų ir mokykloje prieinamų išteklių, kad galima būtų organizuoti tokį ugdymo procesą, kuriame mokiniai sėkmingai plėtotų skaitmeninio raštingumo kompetenciją. Svarbu, kad valstybių valdžia, mokytojai ir mokiniai galėtų sėkmingai pašalinti šiuos trukdžius, kadangi jie veikia beveik visus mūsų kasdienio gyvenimo aspektus.