Socialinių darbuotojų patirtys rengiant vaikus savarankiškam gyvenimui bendruomeniniuose vaikų globos namuose

Authors

  • Vida Gudžinskienė Mykolo Romerio universitetas
  • Rita Raudeliūnaitė Mykolo Romerio universitetas
  • Rokas Uscila Lietuvos teisės institutas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.12

Pagrindiniai žodžiai:

bendruomeniniai vaikų globos namai, savarankiškumas, socialiniai darbuotojai, sunkumai ir jų įveika, ugdymas

Santrauka

Straipsnyje atskleidžiamos socialinių darbuotojų patirtys rengiant vaikus savarankiškam gyvenimui bendruomeniniuose globos namuose. Ruošiant bendruomeninių vaikų globos namų vaikus savarankiškam gyvenimui socialiniai darbuotojai susiduria su vaikų buitinių įgūdžių (maisto gaminimo, apsipirkimo parduotuvėje, mokesčių mokėjimo), socialinių įgūdžių (bendravimo ir bendradarbiavimo, veiklos organizavimo) ir asmeninių įgūdžių (adekvataus savęs vertinimo, savikontrolės įgūdžių ir pasitikėjimo savimi) ugdymo(si) sunkumais. Ugdant vaikų savarankiškumo įgūdžius socialiniai darbuotojai taiko žodinius metodus (individualius ir grupinius pokalbius), skiria individualias ir grupines praktines užduotis, pasitelkia kitus socioedukacinę pagalbą teikiančius specialistus. Socialiniai darbuotojai nurodė, kad institucinės globos pertvarka ir su ja susiję pokyčiai – namų aplinkos sukūrimas ir namų ūkio valdymo galimybės – sudaro geresnes prielaidas vaikų pasirengimui savarankiškam gyvenimui.

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-04-13

Kaip cituoti

Gudžinskienė, V. ., Raudeliūnaitė, R. ., & Uscila, R. . (2017). Socialinių darbuotojų patirtys rengiant vaikus savarankiškam gyvenimui bendruomeniniuose vaikų globos namuose. Pedagogika / Pedagogy, 125(1), 158–174. https://doi.org/10.15823/p.2017.12

Numeris

Skyriai

Straipsniai