Mokytojo profesionalumą lemiantys transformacinės lyderystės gebėjimai: mokytojų praktikų požiūris

Authors

  • Rasa Nedzinskaitė Lietuvos edukologijos universitetas
  • Marijona Barkauskaitė Lietuvos edukologijos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.03

Pagrindiniai žodžiai:

mokytojo profesionalumas, transformacinė lyderystė, standartas

Santrauka

Sparti kaita, intensyvi veikla didina reikalavimus švietimui, mokyklai, mokytojui, tikintis iš jų šiuolaikinį laikotarpį atitinkančių kompetencijų. Kylantis mokytojo veiklos atskaitomumo prieš visuomenę poreikis tiesiogiai sietinas ir su mokytojo darbui keliamais aukštesniais profesiniais reikalavimais. Straipsnyje, remiantis mokslinio tyrimo duomenimis, siekiama atskleisti gebėjimus, būtinus mokytojo veikloje siekiant profesionalumo, ir kaip šie gebėjimai siejasi su transformacinės lyderystės kompetencijos gebėjimais. Tyrimas grindžiamas postrukūralistine tyrimo paradigma, pasitelkiant kokybinio tyrimo strategiją. Tyrimo duomenys rinkti pusiau struktūruoto interviu su mokytojais praktikais (N = 7) metodu. Remiantis teorinio ir empirinio tyrimo analizės duomenimis, daroma išvada, kad ugdymo procese mokytojui būtini tokie veiklos gebėjimai, kurie analogiški transformacinės lyderystės kompetencijos gebėjimams, kuriuos būtina išsiugdyti mokytojui, siekiančiam veikti profesionaliai.

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-04-13

Kaip cituoti

Nedzinskaitė, R. ., & Barkauskaitė, M. (2017). Mokytojo profesionalumą lemiantys transformacinės lyderystės gebėjimai: mokytojų praktikų požiūris. Pedagogika / Pedagogy, 125(1), 37–56. https://doi.org/10.15823/p.2017.03

Numeris

Skyriai

Straipsniai