Veiksniai, turintys įtakos dėstytojų kūrybiškumui, naudojant socialines medijas

Authors

  • Nijolė Burkšaitienė Mykolas Romeris University, Lithuania
  • Jolita Šliogerienė Mykolas Romeris University, Lithuania
  • Giedrė Valūnaitė - Oleškevičienė Mykolas Romeris University, Lithuania

DOI:

https://doi.org/10.15823/p.2017.02

Pagrindiniai žodžiai:

socialinės medijos, kūrybiškumas, mokymo ir mokymosi procesas, socialinė aplinka, asmeninės charakteristikos

Santrauka

Socialinių medijų atsiradimas sparčiai keičia edukacinius procesus švietime. Straipsnyje nagrinėjami veiksniai, turintys įtakos aukštųjų mokyklų dėstytojų kūrybiškumui socialinių medijų naudojimo kontekste. Socialinių medijų naudojimas mokymo ir mokymosi procese atveria kūrybiškumo raiškos būdus, ugdo naujus asmenybės bruožus. Dėstytojai įsitraukia į socialinių medijų naudojimo mokymui procesą, kurio sėkmė priklauso nuo dėstytojų kūrybiškumo ir jį palaikančios aplinkos. Šiame kontekste dėstytojų kūrybiškumą lemia tarpusavyje persipynę išoriniai ir vidiniai veiksniai, tampantys socialinių medijų naudojimo mokymo ir mokymosi procese varomąja jėga.

Straipsnyje pristatomi kokybinio fenomenologinio tyrimo rezultatai, kurie atskleidė veiksnius, turinčius įtakos dėstytojų kūrybiškumui mokymo ir mokymosi procese. Reiškinys analizuojamas aprašant „išgyventą patirtį“ naudojant socialines medijas universitetuose. Fenomenologinio tyrimo metu išryškėjo dvi pagrindinės kategorijos: išorinių veiksnių, kurie skatina dėstytojų kūrybiškumą, ir vidinių veiksnių, kurie nulemia sėkmingą socialinių medijų naudojimą mokymo ir mokymosi procese.

Author Biographies

Nijolė Burkšaitienė, Mykolas Romeris University, Lithuania

Mykolas Romeris University, Faculty of Politics and Management, Institute of Philosophy and Humanities

Jolita Šliogerienė, Mykolas Romeris University, Lithuania

Mykolas Romeris University, Faculty of Politics and Management, Institute of Philosophy and Humanities

Giedrė Valūnaitė - Oleškevičienė, Mykolas Romeris University, Lithuania

Mykolas Romeris University, Faculty of Politics and Management, Institute of Philosophy and Humanities

Atsisiuntimai

Publikuota

2017-04-13

Kaip cituoti

Burkšaitienė, N. ., Šliogerienė, J., & Valūnaitė - Oleškevičienė, G. . (2017). Veiksniai, turintys įtakos dėstytojų kūrybiškumui, naudojant socialines medijas. Pedagogika / Pedagogy, 125(1), 21–36. https://doi.org/10.15823/p.2017.02

Numeris

Skyriai

Straipsniai